İnsan Kaynakları Uygulamaları ve Politikaları ile 2016 Yılına İlişkin Beklentiler
29.05.2015 tarihinde ilk şubesini açarak faaliyetlerine başlayan Ziraat Katılım’ın organizasyonel yapılanması; müşteriyi merkeze alan ve onlara etkin hizmet sunulmasını sağlayan bir yapıda oluşturulmuştur.
Organizasyonumuzun, müşterilerimize etkin hizmet vermesini teminen; müşterilerimiz Bireysel, Girişimci ve Kurumsal olarak segmente edilmiş, Şube ve Genel Müdürlük organizasyon yapılanmaları da bu segmentasyona uygun olarak oluşturulmuştur.
Organizasyon yapısı, müşteri taleplerine, değişen piyasa koşullarına göre sürekli takip edilerek gerektiğinde dinamik bir şekilde en ideal yapıya getirilmekte olup; açıldığı günden bu yana hızla büyüyen Ziraat Katılım 2015 yılsonu itibariyle; 22 şubesinde 241, Genel Müdürlük birimlerinde 217 çalışan olmak üzere toplam 458 kişiye istihdam sağlamıştır.
Ziraat Katılım kariyer olanakları açısından insan kaynağının yetkin ve seçkin bireylerden oluşması amacıyla bugünün ve geleceğin yöneticilerini yetiştirmeyi, çalışanlarına eşit fırsatlar sunmayı ve kariyer fırsatlarında kurum içi insan kaynaklarına öncelik vermeyi prensip edinmektedir. Bu kapsamda 2015 yılı içinde açılmış olan 22 şubenin 5’inde Ziraat Katılım bünyesinde görev yapan çalışanlarını şube yöneticisi olarak görevlendirmiştir.
Ayrıca, 2015 yılında gerçekleştirmiş olduğu yükselme sınavında başarılı olan çalışanlarını bir üst unvana yükseltmiştir.
Ziraat Katılımdaki yükselmeler, unvan ve görev pozisyonunda yükselme şeklinde olmaktadır. Bir üst unvana yükselebilmek için yükseleceği unvanla ilgili yazılı sınav ve/veya mülakatlarda başarılı olmak, yükseleceği unvanın ve/veya görev pozisyonunun gerektirdiği asgari yetkinliklere sahip olmak gerekmektedir.
Ücretlendirme açısından şeffaf, adil, rekabetçi bir insan kaynağı politikası oluşturmuştur. Çalışanlara; aylık ücretin yanında üç ayda bir ikramiye, yabancı dil tazminatı, işveren katkılı bireysel emeklilik ve İstanbul’da görev yapan personele görev yeri tazminatı uygulamaları bulunmaktadır.
Büyüyen organizasyon yapısının ihtiyacı olan insan kaynağının giderilmesi, genç ve dinamik personel yapısının daha da zenginleştirilmesi ve geleceğin bankacılarının yetiştirilmesi çerçevesinde 27 Şubat 2016 tarihinde Anadolu Üniversitesi tarafından yapılacak Servis Görevlisi sınavı ile 200 Servis Görevlisi alımı gerçekleştirecektir.
İnsan kaynakları kariyer ve başvuru yönetimi sürecinin geliştirilmesi amacıyla 2016 yılının ikinci yarısında “kariyer.ziraatkatilim.com.tr”nin yayına alınması hedeflenmektedir. Başvuru modül sisteminin devreye alınmasıyla gelen başvuruların takibinin kolaylaşması, mülakat ve işe alımların sistem üzerinden yapılarak operasyonel riskin ve maliyetlerin azaltılması sağlanacaktır.
Ziraat Katılım yılın ilk çeyreğinde sosyal güvenlik ve sağlık uygulaması açısından “T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. ve T. HALK BANKASI A.Ş. MENSUPLARI EMEKLİ VE YARDIM SANDIĞI VAKFI”na (TZHEMSAN) geçiş yapmayı hedeflemektedir. Böylelikle çalışanların kamu hastaneleri, anlaşmalı olan özel hastaneler ve sağlık kuruluşlarından ücretsiz veya çok düşük ücret ödeyerek faydalanması amaçlanmaktadır.
Ziraat Katılım, kurumsal hedeflere ulaşmada çalışanların etkinliğinin artırılmasını, performansın sürekliliğinin temin edilmesini, bireysel performansın ölçülmesiyle başarılı ve katma değer üreten çalışanların ödüllendirilmesini sağlamak amacıyla bireysel performans sistemi çalışmalarına hız vermiş olup, 2016 yılının ilk yarısında performans sistemini faaliyete almayı planlamaktadır.
Bireysel Performans Sistemiyle çalışanların motivasyonunun ve aidiyetlerinin artırılması, kurum hedeflerinin gerçekleştirilmesi, pazarlama ve müşteri odaklı anlayışın yerleştirilmesi ve verimliliğin artırılması hedeflenmektedir. Üçer aylık dönemler sonundaki sayısal performans sonuçları, performans prim katsayıları ve yetkinlik bazlı yapılacak olan puanlama esas alınarak performans primleri belirlenecektir.
Ziraat Katılım, ortak bir iş kültürü oluşturulmasını teminen; “Paylaştıkça Daha Fazlası İş Kültürü Prensipleri” adı altında eğitim projesi başlatmıştır. Bu projeyle, farklı banka/kurum kültürlerinden gelen çalışanların Ziraat Katılım Kültürünü öğrenmesi ve bu doğrultuda söz konusu prensipleri işbaşında uygulayarak benimsetilmesi amaçlanmıştır. Oluşturulacak iş kültürüyle, çalışanların kurumsal amaç ve hedeflerini gerçekleştirmesine ve kurumsal bağlılıklarına katkı sağlanılması amaç edinilmiştir. Proje kapsamında farklı birimlerde görev yapan çalışanların da katılımıyla Ziraat Katılım iş kültürü prensipleri oluşturulmuştur. 21.12.2015 tarihinde Ziraat Katılım içinde lansmanı yapılarak, 08.01.2016 tarihinde ilk gruba eğitim verilecektir.
“Paylaştıkça Daha Fazlası İş Kültürü Prensipleri” projesi kapsamında; verilecek eğitimler 3 etaptan oluşmuş olup, Mayıs 2016 sonunda eğitimlerin tamamlanması öngörülmektedir.
“Paylaştıkça Daha Fazlası İş Kültürü Prensipleri” projesini hayata geçirmek için verilen 1. etap eğitim çalışmalarında; kişinin kendisini tanıması, bankamızı tanıması, kendi vizyon ve misyonuyla bankamızın vizyon ve misyonunun uyumlu hale getirilmesi amaçlanmaktadır.
2. etap eğitim çalışmalarında; bankamızın iş kültürü prensiplerinin neler olduğu, söz konusu prensipler dâhilinde davranış şekillerimizin nasıl olacağı örnek vakalar üzerinden işlenecek ve tüm Ziraat Katılım çalışanlarımızın benzer durumlarda benzer davranışı sergilemesi istenecektir.
3. etap eğitim çalışmaları ise sadece yönetici ve üzeri çalışanlara verilecek olup, söz konusu etapta çalışan davranışlarının iş kültürü prensiplerine uygunluğunun izlenmesi ve nasıl geri bildirim yapılacağı ifade edilecektir.