İnsan Kaynakları Uygulamaları ve Politikaları ile 2017 Yılına İlişkin Beklentiler
Ziraat Katılım, sürdürülebilir bir büyüme için gelişmeye açık, işinde yetkin, müşteri odaklı çalışan insan kaynağının en önemli değer olduğuna inanmaktadır.
Ziraat Katılım, stratejik iş hedefleri çerçevesinde; birimleri ve şubeleri arasında uyumlu bir işbirliği oluşturmakta, çalışanlarına rehberlik ederek mutlu ve verimli bir çalışma ortamı sunmakta, çalışanların performans gelişimlerine katkıda bulunmaktadır.
Sunmakta olduğu hizmetlerde müşterilerinin istek ve ihtiyaçlarını daima göz önünde bulunduran Ziraat Katılım, çalışmalarını da yenilikçi bir yaklaşım bilinciyle gerçekleştirmektedir. Banka bu çalışmaları, en büyük destekçisi olarak gördüğü nitelikli insan kaynağıyla birlikte hayata geçirmektedir. Sahip olduğu insan kaynağının doğru yönetilmesi adına, doğru işe doğru insanın doğru zamanda istihdam edilmesi gerektiğine inanan Ziraat Katılım, bu amaçla modern insan kaynakları süreçlerini etkin bir biçimde kullanmaktadır.
Ziraat Katılım, Türkiye geneline yaygın bir şube ağına sahip olarak, müşterilerine daha iyi hizmet sunmayı ve her müşterisine dokunabilmeyi hedeflemektedir. Bu noktadan hareketle; ülkemizin büyümesine paralel bir şekilde Ziraat Katılım da 2017 yılında ülke genelinde şubeleşme çalışmalarına hız kesmeden devam etmeyi planlamaktadır.
Ziraat Katılım; şubeleşmeyle birlikte hem Genel Müdürlük’te hem de şubelerinde organizasyonel yapılanmasını geliştirerek daha etkin ve verimli bir çalışma esasını gözetmeye devam edecektir. Bu kapsamda, mevcut birimlerin iş tanımlarının tekrar gözden geçirilmesi, gerekli alanlarda yeni iş birimleri kurulması çalışmalarına başlanmıştır. Yeni birimlerin kurulmasıyla işlerin kısa zamanda yapılması, karar alma noktalarının süreçlerde daha etkili konumlanması hedeflenmektedir. Ziraat Katılım bu sayede müşterilerine en üst seviyede kaliteli hizmeti çok kısa sürelerde ulaştırabilecek hareket kabiliyetine sahip olacaktır.
Geleceğin yöneticilerini kendi bünyesinden yetiştirmeyi amaç edinen Ziraat Katılım, çalışanlarının kariyer gelişimleri için Yönetici Geliştirme Programı uygulamasına başlamayı planlamıştır. Bu amaçla, belirlenen niteliklere sahip olan çalışanlar programa dahil edilip, yönetici havuzu oluşturulacaktır. Yönetici Gelişim Programına katılan çalışanların liderlik, zaman yönetimi, stres yönetimi, hedeflere uygun hareket etme gibi bir takım yetkinliklerinin geliştirilerek Banka’nın yönetici ihtiyacının büyük bir çoğunluğunun bu çalışanlar arasından sağlanması planlanmaktadır. Böylece; bugünün ve geleceğin yöneticilerinin yetiştirilmesi, çalışanlara eşit fırsatlar sunulması ve kariyer fırsatlarında kurum içi insan kaynağına öncelik verilmesi hedeflenmektedir.