2017 Yılının Değerlendirilmesi: Stratejiler, Gelişmeler ve Geleceğe Dair Hedefler
1,1 milyar TL9 kira sertifikası ihracının toplam tutarı
Ziraat Katılım, müşterilerinden aldığı güveni başarısının temelinde gören bankacılık anlayışı ile faaliyetlerini sürdürmüştür ve 2017 yılını güçlü bir performans göstererek tamamlamış olmanın gurur ve heyecanıyla geride bırakmıştır.
Ziraat markasından aldığı güçle, 2017 yılı boyunca müşterilerine katma değeri yüksek ve katılım bankacılığı prensipleri ile tam uyumlu ürün ve hizmetler sunan Ziraat Katılım, reel sektörün yanı sıra bireysel bankacılık müşterilerine de destek olmaya devam etmiştir.
Ziraat Katılım, katılım bankacılığının geliştirilmesine katkı sunacak yeni ürün ve hizmetleriyle, paydaşlarına en uygun finansman kaynağını sağlamakta, hizmet kalitesini her geçen gün artırmaktadır.
Sadece ülkemizin değil, bölgemizin de lider ve saygın bir katılım bankası olmak amacıyla çalışmalarını yürüten Ziraat Katılım, Türkiye’nin 2023 hedefleri çerçevesinde reel sektöre ve ülke ekonomisine sunduğu katkılarını, gelecekte de artırarak sürdürecektir.
Kurumsal ve Girişimci Bankacılık
Ziraat Katılım, katılım bankacılığı prensiplerine uygun ve dünya standartlarında hizmet sunan, etik ve ahlaki değerlere sahip, sosyal sorumluluk bilinci gelişmiş bir katılım bankası olarak bölgesinde katılım bankacılığına güç vermekte, sürekli değer üretmektedir.
Ziraat Katılım, katılım bankacılığında ürün çeşitliliğine katkı sağlamak ve gelişimin önünü açabilmek adına 2016 yılında tamamladığı ilk kâr- zarar ortaklığı projesini takiben, 2017 yılında yeni bir kâr-zarar ortaklığı işleminde yer almıştır. 2018 yılında farklı sektörlerde kâr-zarar ortaklığı projelerine öncelikli olarak yer alınması hedeflenmektedir.
Özellikle KOBİ ölçeğindeki müşterilerin yatırımlarında düşük maliyetli finansmana erişimini kolaylaştırmak üzere yapılan çalışmalar kapsamında, Dünya Bankası kaynaklı finansman; teminat sıkıntısı yaşayan müşteriler için ise Kredi Garanti Fonu ile çözümler üretilmiştir.
2018 yılında düşük maliyetli kaynak ve teminat sıkıntısı yaşayan müşterilerin ihtiyaçlarına sunulan çözümlerin daha da geliştirilmesine devam edilecektir.
2017 yılında, Türk Eximbank kaynaklı krediler kapsamında, Sevk Öncesi İhracat kredilerinin ABD doları para biriminin yanında EUR ve TL cinsinden de kullandırımına başlanmıştır. 2018 yılında bu imkânlardan yararlanacak müşteri sayısının artırılmasına odaklanılacaktır.
Ziraat Katılım, 2017 yılında toplam tutarı 1,1 milyar TL olan 9 kira sertifikası ihracı yapmıştır. 2018 yılında yeni ihraçlar yapılarak katılım bankacılığının para ve sermaye piyasalarındaki hacminin artırılmasına hız verilecektir.
Ziraat Katılım, 2017 yılı boyunca müşterilerine katma değeri yüksek ve katılım bankacılığı prensipleri ile tam uyumlu ürün ve hizmetler sunmaya devam etmiştir.
1,3 milyon TLbireysel müşterilere kullandırılan fon bakiyesi (2017 yılsonu)
82anlaşmalı konut projesi sayısı
Bireysel Bankacılık
Müşterilerinin beklentilerini zamanında, doğru ürün ve hizmetler sunarak karşılamayı hedefleyen Ziraat Katılım, 2017 yılında bireysel müşteri kazanımında başarılı bir performans kaydetmiştir.
Ziraat Katılım; katılım bankacılığı prensipleri dâhilinde, en uygun çözümlerle, en doğru kanallar üzerinden,
- Şubeleri,
- ATM’leri,
- İnternet ve Mobil Bankacılık uygulamaları ve
- Çağrı Merkezi
üzerinden müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya ve 7/24 müşterisinin yanında olmaya devam etmektedir.
2017 yılında Bireysel Bankacılık faaliyetleri kapsamında;
- Bireysel krediler risk bakiyesi yılsonu itibarıyla 1,3 milyon TL’yi aşmıştır. Anlaşmalı konut projesi sayısı 82’ye yükselmiş ve müşterilerin finansman ihtiyaçlarının ilgili projelerden karşılanmasına devam edilmiştir.
- 2017 yılsonu itibarıyla 36 farklı kurumun protokol süreçleri tamamlanarak, emekli maaş müşterilerinin Banka aracılığı ile yaptıkları işlemlerin artırılmasına ve bankacılık işlem ve hizmetlerinin geliştirilmesine devam edilmiştir.
- 2017 yılının ikinci yarısından itibaren Ziraat Portföy Yönetimi’nin kurucusu olduğu Ziraat Portföy Kısa Vadeli Kira Sertifikası Katılım Fonu müşterilere sunulmaya başlanmıştır.
- Yastık altı altınların ekonomiye dahil edilebilmesi amacıyla Haziran ayı itibarıyla fiziksel altın toplama sistemi Ziraat Katılım Altın Günü uygulamasına başlanmıştır.
- Bireysel FİLİKA kartı (Finansman Limitli Kart) ve Ziraat Katılım Banka Kartı’nın sahada yaygınlaşmasına yönelik çalışmalara hız verilmiştir. Bir önceki yıla göre kart sayısında %120 artış, toplam kart cirosunda ise %160 artış kaydedilmiştir.
Muhabir Bankacılık Projesi kapsamında, Ziraat Katılım müşterisi olmak isteyen herkes Ziraat Bankası şubeleri aracılığıyla Ziraat Katılım hesabı açtırabilmekte ve Ziraat Katılım Banka Kartı başvurusu yapabilmektedir. Banka kartı kullanıcıları ayrıca Ziraat Bankası ATM’lerinden ücretsiz olarak bakiye sorgulama ve para çekme işlemlerini de gerçekleştirebilmektedirler.
Bireysel Bankacılıkta 2018 yılı hedefleri
- 2018 yılı içerisinde Sanal POS ürünü üye işyerlerinin hizmetine sunulacaktır. Ziraat Katılım, POS sisteminin entegre edileceği Yazarkasa POS/ÖKC’leri üreten firmalar ile anlaşmalar yap maya devam edecektir.
- Fon toplama ürünlerinin geliştirilmesi ve çeşitlendirilmesi çalışmalarına hız verilecektir.
Kanal Yönetimi
Çoklu kanal stratejisini benimseyen Ziraat Katılım, müşterilerine sunduğu etkin ve kaliteli hizmetleri, şubelerinin yanı sıra elektronik hizmet kanalları üzerinden de yürütmektedir.
2017 yılında bu alanda kaydedilen gelişmeler aşağıda özetlenmiştir.
ATM’ler
- 2017 yılsonu itibarıyla Ziraat Katılım’ın faal ATM sayısı bir önceki yıla göre %34 artmış, işlem hacmi 369 milyon TL’ye ulaşmıştır.
- Tüm ATM’lerden hesaba para yatırma işlemi Türkçe, İngilizce, Almanca, Arapça, Rusça dil seçenekleri ile yapılmaktadır.
- Müşterilerin ATM dolandırıcılığına maruz kalmaması için bütün ATM’lerde kart kopyalama güvenlik uygulaması kullanılmaktadır.
- ATM’lerde arıza ve ikmal durumlarının takibi otomatik hale getirilerek ATM sorumluları ve kurumlara elektronik ve mobil ortamda bilgilendirmelerin yapılarak müşteri hizmet seviyesinin artırılması sağlanmıştır.
2018 yılı içerisinde müşteri deneyimi analizleriyle ATM’lerden daha iyi hizmet verilmesi, otomatik arıza ve ikmal durum takibiyle ATM sorumlularına ve kurumlara elektronik ve mobil ortamda bilgilendirmeler yapılarak müşteri hizmet seviyesinin yükseltilmesi ve ATM sayısının artırılması planlanmaktadır.
164 bin çağrıMüşteri İletişim Merkezi’nce karşılanan çağrı sayısı
>%100İnternet Bankacılığı müşteri ve işlem sayısındaki artış
Müşteri İletişim Merkezi ve Merkezi Bankacılık Şubesi
- 2017 yılı içerisinde Müşteri İletişim Merkezi’nden 164 bin adet müşteri çağrısı karşılanmış, 547 bin adet bilgilendirme SMS’i ve 265 bin adet bilgilendirme e-postası gönderimi gerçekleştirilmiştir.
- İngilizce ve Arapça dil seçenekli sesli yanıt sistemi (IVR) devreye alınmıştır.
- Muhabir ve internet şubesinden açılışı gerçekleştirilen müşterilere hizmet sunmak üzere Merkezi Bankacılık Şubesi faaliyetlerine devam etmektedir.
- Merkezi Bankacılık Şubesi müşterilerine hizmet veren Çözüm Destek Merkezi faaliyetlerine başlamıştır. Çözüm Destek Merkezi’nden 2017 yılında 33.698 adet müşteri çağrısı karşılanmıştır.
- Müşteri İletişim Merkezi ve Çözüm Destek Merkezi müşteri temsilcilerine kurum içindeki diğer birimler tarafından bilgilendirme eğitimleri verilmiştir.
- Kalite dinlemeleri hizmeti alınmaya başlanmış olup, alınan hizmet 2018 yılında da devam edecektir.
İnternet Bankacılığı
- Ziraat Katılım İnternet Bankacılığı işlem fonksiyonları, müşterilerin tüm bankacılık işlemlerini şubesiz kanaldan yapabilmeleri için geliştirilmiştir.
- İnternet Bankacılığı müşteri sayısı ve işlem tutarlarında %100’ün üzerinde artış sağlanmıştır.
- Kamu kurum ve kuruluşlarının elektronik ortamda sunduğu hizmetlere tek noktadan erişim imkânı veren E-Devlet Kapısına, E-Devlet şifresine ihtiyaç olmadan, bireysel internet bankacılığından geçiş yapılması olanağı sunulmuştur.
- Müşterilerin doğrudan ödeme yönetimi ile alışverişlerinde ödemelerini hesaplarından yapabilmelerine yönelik çalışmalar devam etmektedir.
Ziraat Katılım, ürün ve hizmetlerin şube dışı dijital kanallarla entegrasyonunu sağlayarak ve mobil başta olmak üzere şube dışı kanalların kullanımını yaygınlaştırarak müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmayı hedeflemektedir.
2018 yılında İnternet Bankacılığı uygulamasının; müşteri deneyimini artırmak, kusursuz ve kolay hizmet sunmak ve farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için yeniden tasarlanması planlanmaktadır.
Mobil Bankacılık
- Mobil bankacılık uygulaması, Ziraat Katılım’ın yenilikçi ve müşteri odaklı dijital stratejisi doğrultusunda ve müşterilerin hayatlarını kolaylaştırmak üzere 17 Aralık 2016 tarihinde Katılım Mobil markası ile iOS işletim sistemine sahip müşterilerin kullanımına açılmıştır.
- Katılım Mobil 2017 yılsonu itibarıyla 150 bin kullanıcı tarafından indirilmiştir.
- İşlem çeşitliliği artırılan Katılım Mobil ile müşterilerin hesap işlemleri, para transferleri, fatura ve vergi ödemeleri, döviz/altın işlemleri, bağış işlemleri gibi birçok bankacılık işlemleri gerçekleştirilebilmektedir.
- 2018 yılında Katılım Mobil, Android işletim sistemine sahip müşterilerin de kullanımına açılacak, yeni fonksiyon geliştirmeleri yapılarak Mobil Onay ile uygulamaya giriş sağlanacaktır.
Ziraat Katılım 2017 yılında uluslararası bankaların katılımıyla gerçekleştirilen 236 milyon ABD Doları tutarlı murabaha sendikasyonunu başarıyla tamamlamıştır.
1,59 günşikâyetlerin ortalama çözüm süresi
ISO 10002:2014Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kalite belgesi alındı.
Müşteri Memnuniyeti
2017 yılında Ziraat Katılım Müşteri Memnuniyeti biriminde çözümü yapılan toplam 4.226 adet bildirimin 688 adedini müşteri şikâyetleri oluşturmuştur.
Yıl içerisinde çözülen bildirimlerin ortalama çözüm süresi 1,07 gün, şikâyetlerin ortalama çözüm süresi ise 1,59 gün olarak gerçekleşmiştir.
Geri dönüş ortalamasının 5 ila 7 iş günü arasında olduğu sektörde, Ziraat Katılım, bu alanda en hızlı bankalar arasında konumlanmıştır.
2017 yılında, müşteri bildirimlerinin uluslararası standartlara göre kaliteli ve sürekli gelişim içerisinde yanıtlandığının göstergesi olan ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kalite belgesi alınmıştır.
Müşteri odaklı hizmet yaklaşımını benimseyen ve müşteri memnuniyetini sürekli artırma yönünde çalışan Ziraat Katılım, müşterilerden sık gelen şikâyetlere kalıcı çözümler üretmek üzere, birimlerle çalıştaylar gerçekleştirmektedir. Diğer yandan, Şikayet Hattı Projesi altyapı süreci ve sunum çalışmalarına hızla devam edilmektedir.
Hazine Yönetimi ve Uluslararası Bankacılık
Ziraat Katılım, 2017 yılında aktif büyüklüğünü yaklaşık iki kat artırırken, ağırlık olarak reel sektörü ve dış ticareti finanse etmeye yönelik bir büyüme strateji izlemiştir.
Ziraat Katılım, aktif-pasif yönetiminde ana kaynak katılma fonları olmak üzere kaynak çeşitliliğine gitmiş; optimum maliyet ve vade gözeterek bilançosunun pasifini oluşturmuştur. Kurum, katılım fonlarından oluşturulan havuzların en verimli şekilde yönetilmesi stratejisini benimsemiştir. Bu kapsamda, 2017 yılında yurt içi ve yurt dışı bankalardan Türk Lirası ve yabancı para birimi cinsinden kaynak imkânları genişletilmiştir.
Ziraat Katılım, zorunlu karşılık yükümlülüğünün yerine getirilmesi, katılım bankacılığı prensipleri doğrultusunda likidite ihtiyaçlarının karşılanması ve fazlalıkların değerlendirilmesi için bankalararası borçlanma ve finansman ürünlerini etkin şekilde kullanmıştır.
Muhabir İlişkileri
Ziraat Katılım 2017 yılı içerisinde önemli sayıda banka ile mevzuat uyum sürecini tamamlayarak swift muhabirlik ilişkisi kurmuş; dış ticaret alanındaki talepleri hızlı bir şekilde karşılamıştır.
2017 yılı içerisinde muhabir bankalar nezdinde iki adet dolar muhabir hesabı açan Ziraat Katılım, birçok banka ile karşılıklı wakala/murabaha sözleşmesi imzalamıştır. Bu sözleşmeler çerçevesinde bankalararası murabaha ve wakala işlemleri ile kaynak çeşitliliğini artırmaya yönelik yurt dışı kaynaklar temin edilmiştir.
Ziraat Katılım 2017 yılında uluslararası bankaların katılımıyla gerçekleştirilen 236 milyon ABD Doları tutarlı murabaha sendikasyonunu da başarıyla tamamlamıştır.
Kaynak yapısını zenginleştirme stratejisinin bir parçası olarak sermaye piyasalarında aktif bir rol alan Ziraat Katılım, iştiraki Ziraat Katılım Varlık Kiralama ile yerel piyasada TL cinsinden kira sertifikası ihraçları gerçekleştirmek üzere, Sermaye Piyasası Kurulu’ndan 1,5 milyar TL tutarlı tavan ihraç onayı almıştır. Bu çerçevede değişik tutarlı tertipler halinde toplamda 1,1 milyar TL ihraç gerçekleştirilmiştir.
Ziraat Katılım, 2017 yılında KOBİ’lerin ve dış ticaretin finansmanına yönelik olarak, Dünya Bankası ve çeşitli kalkınma bankalarından temin etmiş olduğu uzun vadeli kaynakları, KOBİ ve reel sektöre kullandırmaya ve finansman desteğini sürdürmeye devam etmiştir.
Ziraat Katılım 2018 yılında;
- Muhabir banka sayısını ve dış ticaret hacmini önemli ölçüde artırmayı,
- Katılım fonu dışı borçlanma çeşitliliğini sağlamak ve kaynak tarafındaki vade yapılarını uzatmak amacıyla yabancı para cinsinden sukuk ihracı gerçekleştirmeyi,
- Yurt içi piyasalarda kira sertifikası ihraçlarını sürdürmeyi,
- Kurulan yeni varlık kiralama şirketi aracılığı ile Ziraat Katılım dışındaki üçüncü taraflar lehine kurumsal kira sertifikası ihraçları gerçekleştirerek sermaye piyasalarına derinlik katmayı,
- KOBİ ve dış ticaretin finansmanına yönelik uluslararası kuruluşlardan kaynak teminini sürdürerek reel sektöre artan oranda katkı sağlamayı hedeflemektedir.
Gümrük vergisitahsilat hizmeti başladı.
TFRS 9uygulamasına geçiş alt yapı çalışmaları tamamlandı.
Operasyonel İşlemler
Ziraat Katılım, 2017 yılında katılım bankacılığı ürün ve hizmet sunum sürecini kolaylaştıran ve hızlandıran çok sayıda operasyonel çalışmayı hayata geçirmiştir.
- ABD doları ve Euro çeklerin takas aracılığıyla tahsilinin gerçekleştirilebilmesine yönelik çalışmalar tamamlanmış ve T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Finans Katılım Bankası, Türkiye Halk Bankası ve Albaraka Türk Katılım Bankası ile Yabancı Para Çek Takas Protokolü imzalanmıştır.
- STTNET/Avea tahsilatlarının Ziraat Katılım aracılığı ile gerçekleştirilmesine yönelik sertifikasyon testleri tamamlanmış ve tahsilatlara başlanmıştır.
- Bepsaş, Çinigaz Kütahya, Çorum Su, Çorum Gaz, Sürmeligaz, Kargaz, Dicle Epsaş, Diski, Kayseri Su, Malatya Su Yetaş, Enerya Konya, Sakarya Su, Kütahya Su tahsilatlarının gerçekleştirilmesine yönelik sertifikasyon testleri tamamlanmış ve tahsilatlara başlanmıştır.
- Umre tahsilatları SAR para cinsi üzerinden tahsil edilmeye başlanmıştır.
- Gümrük vergisi tahsilatları ile ilgili sertifikasyon testleri tamamlanmış ve tahsilatlara başlanmıştır.
- Ziraat Katılım Genel Müdürlüğü ve şubelerde operasyon birimlerinde görev yapan/yapacak personelin işbaşı eğitimlerine devam edilmiştir. Şube açılışlarından önce şubelerin yerinde ziyaret edilmesi, şubenin hizmet vermeye hazır olup olmadığının denetlenmesi ve varsa eksikliklerin giderilmesi sağlanmıştır.
- İş akışları gözden geçirilmiş ve gerçek kişi müşteri açılış işlemlerinde şubede başlayan sürecin yine şubede onay verilerek tamamlanması sağlanmış; işlem tamamlanma süresi kısaltılarak müşteri memnuniyetine katkıda bulunulmuştur.
Bilgi Teknolojileri
Ziraat Katılım, bilgi teknolojileri çalışmalarıyla, çağın ihtiyacı olan hız, yenilik ve değişim yönetimini sağlamanın yanı sıra etkinlik ve verimliliği altyapısına entegre eden yenilikçi projeleri de hayata geçirerek müşterilerin ihtiyaçlarını yalın bir şekilde cevaplamayı hedeflemektedir.
Bilgi Teknolojileri alanında 2017 yılında birçok çalışma başarıyla tamamlanmış ve devreye alınmıştır.
- TFRS 9 uygulamasına geçiş ile ilgili alt yapı çalışmaları tamamlanmıştır.
- Türkiye’nin milli ödeme yöntemi olan TROY ile entegrasyon sağlanmıştır.
- Mobil Bankacılık uygulaması kurumsal ve ortak hesap müşterilerinin kullanımına açılmış ve 2. faz kapsamında yeni fonksiyonlar devreye alınmıştır.
- Şube ve Portföy Performans Karneleri projesi tamamlanmış olup 2018 yılı itibarıyla tüm şubelerin hedef ve performansları yeni belirlenen metrikler ile ölçülmeye ve analiz edilmeye başlanacaktır.
- Müşteri ve Ürün Aktiflik Kriterleri ve Raporları altyapısı geliştirilmiştir. Modül, 2018 başında kullanıma açılacaktır.
- GİB/MASAK bildirimleri ile ilgili yasal bildirim uyum çalışması tamamlanarak devreye alınmıştır.
- E-şubeden yatırım işlemlerinin (fon alış-satış) yapılabilmesi sağlanmıştır.
- Yatırım Fonu alım-satım işlemleri hem şubelerden hem de internet şubesi üzerinden yapılabilir hale getirilmiştir.
- KKB Web Servis Güvenlik Altyapı Çalışmaları (OAUTH 2.0) gerçekleştirilmiştir.
- Eximbank süreçlerinin banka içi otomasyonu sağlanmıştır.
- Erken Uyarı Projesinde daha gelişmiş kriterler ve metotlarla izleme imkânı oluşturulmuştur.
- Nostro Mutabakat Uygulamasının kurulum ve bankacılık sistemi ile entegrasyonu sağlanmıştır.
- Engelli müşterilerin ATM üzerinden işlem yapabilmeleri için gerekli yapısal düzenlemeler tamamlanmış olup, 2018 başında devreye alınacaktır.
- Bilgi Teknolojileri alanında 2018 yılında gerçekleştirilecek çalışmalar aşağıda özetlenmiştir. Ortak ATM Para Yatırma ve Çapraz İşlemler kullanıma sunulacaktır.
- Sanal POS ürünü 2018 başı itibarıyla kullanıma açılacaktır.
- Karttan karta yurt dışından para transferi (Moneysend) 2018 başı itibarıyla devreye alınacaktır.
- Muhabir banka üzerinden FİLİKA kart ürünü 2018 başı itibarıyla müşterilere sunulacaktır.
- Mobil Bankacılık uygulamalarında SMS şifresine gerek kalmayacak şekilde, tek şifre ile kullanım imkânı sağlayacak güvenlik altyapısı çalışmalarına başlanmıştır.
- Katılım Mobil ile E-Ticaret işlemlerinde Doğrudan Hesaptan Ödeme imkânı sağlanmasına yönelik çalışmalara başlanmıştır.
- TROY ödeme sistemine bağlı kartların temassız işlem yapabilmesi 2018 yılında sağlanacaktır.
- Ziraat Katılım kartlarının 3D Secure entegrasyonu ile e-ticarete açılabilmesine yönelik çalışmalara başlanmıştır.
Siber tehditönleme hizmetleri satın alımı tamamlandı.
Bilgi Teknolojileri alanında 2017 yılında birçok projeyi devreye alan Ziraat Katılım, TFRS 9 uygulamasına geçiş ile ilgili alt yapı çalışmalarını da tamamlamıştır.
Ziraat Katılım, bilgi güvenliği alanında gerçekleştirdiği çok sayıdaki çalışma ile 2017 yılında önemli kazanımlar sağlamıştır.
- Ziraat Katılım siber tehdit önleme hizmetleri satın alımını tamamlamıştır. Hizmetler kapsamında ortalama vakaların ve marka güvenliğine/saygınlığına yönelik tehditlerin, trojan ve kimlik hırsızlığı vakalarının, mobil uygulama ve mobil market usulsüzlüklerinin, sahte mobil uygulamalarının ve ilintili sahtekârlık vakalarının engellenmesi beklenmektedir.
- Ana bankacılık uygulamasının daha güvenli hizmet sağlaması için HTTPS özelliğini kullanarak hizmet vermesine yönelik çalışmalar tamamlanmıştır.
- SWIFT CSP (Müşteri Güvenliği Programı) kapsamında gerekli kontroller ve düzenlemelerin kurum sistemleri ile ilgili çalışmalarına başlanmıştır.
- Merkezi log yönetim sistemi kurulmuş ve belirlenen sistemlerden log alınması ve bu logların korelasyonları yapılarak alarm mekanizmalarının oluşturulması sağlanmıştır. Güncel saldırılara yönelik tüm sistemler taranmış ve anlık alarm mekanizmaları oluşturulmuştur.
- Kötü amaçlı yazılım engelleme, tespit ve düzeltme imkânı sağlayan merkezi güvenlik uygulaması Zafiyet Tarama Sistemi devreye alınmıştır.
Ziraat Katılım, teknoloji ve altyapı faaliyetleri kapsamında da önemli gerçekleşmeler kaydetmiştir.
- Ankara Söğütözü’ndeki Ziraat Katılım Veri Merkezi, TIER-3 standartlarında olan İstanbul Esenyurt’taki modern Veri Merkezi’ne taşınması çalışmaları tamamlanmıştır.
- Ağ cihazlarının sürekliliğinin 7/24 izlenebilmesini sağlayan izleme altyapısı kurulmuştur.
- Ankara’da ikincil ve ODM veri merkezi olarak kullanılmak üzere yeni veri merkezinin kurulumları tamamlanmıştır.
- Yılda en az bir kez yapılması gereken Olağanüstü Durumu Merkezi İş Birimi testleri tamamlanmıştır.
- Acil Durum İş Sürekliliği testleri tamamlanmıştır.
- Sanal Masaüstü projesi için pilot çalışmalara başlanmıştır.
- Sanal sistemlerin sürekliliğinin izlenmesi ve trend analizlerinin yapılabilmesi için uygulama uyarlama çalışmalarına başlanmıştır.