2019 FAALİYET RAPORU
2019 Yılının Değerlendirilmesi: Stratejiler, Gelişmeler ve Geleceğe Dair Hedefler

ZİRAAT KATILIM 2019 YILINDA, BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE %60 ARTIŞLA 516,7 MİLYON TL KÂR ELDE EDEREK GÜÇLÜ FİNANSAL VE OPERASYONEL PERFORMANSINI DEVAM ETTİRMİŞTİR.

Ziraat Katılım 2019 yılında, bir önceki yıla göre %60 artışla 516,7 milyon TL kâr elde ederek güçlü finansal ve operasyonel performansını devam ettirmiştir.

Müşterilerinin finansal ihtiyaçlarını doğru kanaldan, doğru zamanda ve doğru değer önerisi ile karşılayabilmek için katılım bankacılığı prensipleri ile uyumlu ürün, hizmet ve dağıtım kanal çeşitliliğini sağlayarak hizmet kalitesini artıran Ziraat Katılım, kurumsal ve bireysel bankacılık iş kollarında müşterilerinin güçlü çözüm ortağı olmaya devam etmiştir.

Ziraat Katılım, katılım bankacılığının geliştirilmesine katkı sunacak yeni ürün ve hizmetleriyle, paydaşlarına en uygun finansman kaynağını sağlamakta, hizmet kalitesini her geçen gün artırmaktadır.

Ziraat Katılım, ülkemizin 2023 hedefleri çerçevesinde reel sektörün finansmanına verdiği desteği ve ekonomik büyümeye sunduğu katkıları, gelecekte de artırarak sürdürecektir.

KURUMSAL VE GİRİŞİMCİ BANKACILIK

Ziraat Katılım, KOBİ’lerin finansmana erişiminin kolaylaştırılması ve uygun koşullarda kullandırılması noktasında faaliyetlerine hız kesmeden devam etmektedir. Bu kapsamda Banka ile Kredi Garanti Fonu arasında 12 Nisan 2019 tarihinde “İşletmelerin ve KOBİ’lerin Rekabet Edebilirliği Programı-COSME”, 27 Mayıs 2019 tarihinde ise “KGF Destek Kredisi” protokolleri imzalanmıştır.

Ziraat Katılım, 17 Ağustos 2019 tarihinde Eminönü Tramvay alt geçidi ve Mısır Çarşısı önü alt geçidinde meydana gelen sel, su baskını ve heyelan felaketlerinden etkilenen işletmelere uygun koşullarda finansal destek sağlanması amacıyla KOSGEB ile işbirliği kurarak “Düzce ve İstanbul Acil Destek Kredisi Protokolü” imzalamıştır.

Acil finansman desteğine ihtiyaç duyan esnafın her zaman yanında olan Banka, ülkemizin üretim ve ticaret ekosisteminde önemli yeri olan KOBİ’lere sunduğu katkıları bundan sonraki süreçte de devam ettirecektir.

Gerçek ve tüzel müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini en iyi şekilde anlayarak onlara en doğru kanaldan, en uygun çözüm ve değer önerilerini sunan Ziraat Katılım, ürün çeşitliliğini artırmaya yönelik kapsamlı çalışmalar yürütmektedir. Bu kapsamda, müşterilerin taleplerini karşılamak ve memnuniyetlerini artırmak adına 2019 yılının 3. çeyreğinde başlatılmış olan kredi kartı çalışmaları hızla devam etmektedir.

Ziraat Katılım’ın Banka kartlarına temassız işlem yeteneği kazandıran EMV ürünü hayata geçirilmiş ve kartların e-ticaret işlemlerine açılması sağlanmıştır. Nisan 2019 itibarıyla sahaya sunulan sanal POS ürününün yaygınlaşma süreci, 2020 yılı içinde devam ediyor olacaktır.

Ziraat Katılım, hali hazırda aktif limiti bulunan tüzel müşterilerinin finansman işlem süreç kalitesinin artırılabilmesi adına müşterilerin şubeye gelmeden Katılım Mobil uygulaması üzerinden finansman işlemlerini yürütebileceği “Mobil Finansman” seçeneği hayata geçirilmiştir. Banka, müşterilerinin finansmana erişiminin kolaylaştırılması ve uygun koşullarda fon kullandırılması noktasında faaliyetlerini hız kesmeden sürdürecektir.

18 Ekim 2018 tarihli ve 30569 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Mevduat ve Katılım Fonunun Kabulüne, Çekilmesine ve Zamanaşımına Uğrayan Mevduat, Katılım Fonu, Emanet ve Alacaklara İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”te değişiklik yapılmasına dair yönetmelik kapsamında Yatırım Vekâleti Sözleşmesi ile katılım bankalarına fon toplama konusunda yeni bir uygulamanın önü açılmıştır.

Bu bağlamda Ziraat Katılım, 15 Temmuz 2019 tarihinden itibaren tüzel müşteriler için Yatırım Vekâleti Sözleşmesi ile fon toplama işlemlerine başlamıştır. 22 Haziran 2019 tarihli, 30809 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Mevduat ve Katılım Fonlarının Vadeleri ve Türleri Hakkında Tebliğ” kapsamında Yatırım Vekâleti Sözleşmesine dayalı katılma hesaplarının 1 ayın altında vadelerde de açılabilmesinin mümkün kılınmasıyla, tüzel müşterilerin de Banka’da 1 ayın altında katılma hesabı açabilmeleri sağlanmıştır.

ZİRAAT KATILIM, YENİLİKÇİ UYGULAMALARI, YETKİN PERSONELİ VE YAYGIN HİZMET AĞIYLA MÜŞTERİLERİNİN TERCİHİ OLMAYA 2019 YILINDA DA DEVAM ETMİŞTİR.

BİREYSEL BANKACILIK

Bireysel Bankacılık alanında farklı müşteri gruplarının gereksinimlerine en uygun ürün ve hizmetleri, en doğru kanallar aracılığıyla sunabilmeyi amaçlayan Ziraat Katılım, yenilikçi uygulamaları, yetkin personeli ve yaygın hizmet ağıyla müşterilerinin tercihi olmaya 2019 yılında da devam etmiştir.

Ziraat Katılım, yastık altı altınların ekonomik sisteme dâhil edilebilmesi ve yeni kaynak temini amacıyla Altına Dayalı Kira Sertifikası ihracına aracılık etmektedir. T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından aracı banka olarak belirlenen Ziraat Katılım’ın 29 ildeki 61 şubesi aracılığı ile tüm Türkiye genelinde Aralık 2018-Şubat 2019 arasında Altına Dayalı Kira Sertifikası ihraçları gerçekleştirilmiştir.

Müşterilerinin konut edinimini desteklemek ve inşaat sektörüne hareketlilik sağlamak amacıyla, ikinci çeyrekte üç kamu bankasının başlatmış olduğu, 0,99 kâr oranından konut finansmanı kampanyasına Ziraat Katılım da dahil olmuştur.

Ziraat Katılım, yerli üretime destek vermek hedefiyle Türkiye’de üretim yapan otomotiv markaları ile iş birliği gerçekleştirmiştir. Banka, 0 km yerli üretim binek ve ticari araçları satın alacak müşterilerine, Yerli Üretime Özel Taşıt Finansmanı Paketi sunmuştur.

PROJE FİNANSMANI VE FİNANSAL ORTAKLIKLAR

FZK Mühendislik ve Sınai Yatırımlar A.Ş.

Katılım bankacılığında üretim alanındaki ilk Müşareke Yatırımı olan FZK; Savunma Sanayi Başkanlığı’nın akredite firmalar listesine girmiştir. TUSAŞ ve ASELSAN ile çalışmalar geliştiren Şirket, Korkut Alçak İrtifa Hava Savunma Silah Sistemi üretiminde kendi payına düşen görevi başarı ile yerine getirerek ordumuz envanterine girmesinde pay sahibi olmuştur.

Yünsa Yünlü Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Finansal ortaklık kapsamında Avrupa’nın tek çatı altında üretim yapan en büyük, dünyanın ise 5. büyük yünlü kumaş üreticisi olan Yünsa’nın sermayesinin %57,88’ini temsil eden hisseleri, ortağımız Sürmegöz Tekstil Yatırım A.Ş. ile Hacı Ömer Sabancı Holding’den satın alınmıştır. Satışlarının %75’ini ihraç eden Yünsa’nın üretim ve ihracatını artırılması hedeflenmektedir.

Livzym Biyoteknoloji Ar-Ge A.Ş.

Finansal ortaklık kapsamında biyoteknoloji alanında ithal ikameci politika ile enzim üretimi alanında faaliyet gösteren firmanın %6’lık hissesi satın alınarak firmanın üretim çalışmalarına destek ve katılım sağlanmıştır.

Yenilenebilir Enerji Kaynakları

Ziraat Katılım, ülkemizin enerji alanındaki stratejisi ve öncelikleri ile paralel olarak yenilenebilir enerji kaynaklarının desteklenmesine öncelik vermektedir. Banka, 2019 yıl sonu itibarıyla yenilenebilir enerji sektöründe toplam 755 milyon TL tutarlı proje finansmanı gerçekleştirmiştir.

2020 Yılı Öngörüleri

  • Finansal ortaklık yapılan şirketlerde verimlilik artışına yönelik çalışmaların hayata geçirilmesi hedeflenmektedir.
  • Yerli ve milli, ithal ikameci politikaya sahip firmalarla finansal ortaklıklar yapılmasına devam edilmesi planlanmaktadır.
  • Kitle fonlama altyapısının ve uygulanmasının oluşturulması çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

DİJİTAL BANKACILIK

Ziraat Katılım, geniş fiziki hizmet ağının yanında, sayısal anlamda daha da büyük müşteri kitlelerine ulaşımda alternatif dağıtım kanallarını yoğun olarak kullanmaktadır. 2019 yılında, alternatif kanalların şube kanalı kadar tercih edilmesini sağlayacak ve bu kanalların etkin kullanımını artıracak yenilikçi uygulamalara hız verilmiştir.

2019 yılında Ziraat Katılım’ın faal ATM sayısı bir önceki yıla göre %13,64 oranında artış ile 75 adede, İnternet Bankacılığı üzerinden aktif müşteri adedi %57 oranında artış ile 166.588 kişiye ve bu kanal üzerinden yapılan işlem sayısı yaklaşık 12,3 milyar TL’ye ulaşmıştır.

Katılım Mobil Uygulaması;

  • Kişiselleştirilebilir ana ekran ile müşterilerine daha hızlı işlem yapma imkanı sağlayan, esnek bir yapı kurularak,
  • Müşteri ihtiyaçları göz önüne alınarak genişletilmiş ve detaylandırılmış işlem seti uygulanarak,
  • Giriş öncesi ekranları, akıllı menü ve son trend tasarımlar kullanılarak

yenilenmiştir.

İNTERNET BANKACILIĞI ÜZERİNDEN AKTİF MÜŞTERİ ADEDİ %57 ORANINDA ARTIŞ İLE 166.588 KİŞİYE VE BU KANAL ÜZERİNDEN YAPILAN İŞLEM SAYISI YAKLAŞIK 12,3 MİLYAR TL’YE ULAŞMIŞTIR.

İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık

  • Kurumsal müşterilerin şubeye gelmesine gerek kalmadan mobil şubeden finansman alımını sağlamaya yönelik Mobil Finansman ürünü müşterilere sunulmuştur. Projeye ilave olarak Mobil Vekalet Projesi pilot çalışmaları da başlatılmıştır.
  • Banka stratejisi paralelinde, dijital farkındalığı artırmak için Ziraat Katılım Dijital Günleri kapsamında Yapay Zeka ve Açık Bankacılık çalıştayları gerçekleştirilmiştir.
  • Müşterilerin Katılım Mobil’e giriş işlemlerini kolaylaştırmak üzere, SMS ile giriş yöntemine alternatif olarak tanımlayacakları cihazlar üzerinden Tek Şifre ile uygulamaya giriş yapabilmeleri sağlanmıştır.
  • Şubelerde müşteriler tarafından imzalanarak alınan formların yerine, Mobil Bankacılık ve Mobil Onay imkanlarını kullanarak müşteri onayı alınabilmesi amacıyla “Dijital Onay” projesi başlatılmıştır.
  • Mesafeli müşteri edinimi (Video chat, biyometrik yüz tanıma teknolojileri ile başvuru yöntemleri), Kurumsal web site yenileme, Chatbot uygulamalarının Banka kanallarına entegrasyonu çalışmalarına devam edilmektedir.

Merkezi Bankacılık

  • Muhabir ve Web’den açılışı gerçekleştirilen müşterilere hizmet vermek üzere 899 Merkezi Bankacılık Şubesi faaliyetlerine devam etmektedir.
  • Çözüm Destek Merkezi’nden 41.000 adet gelen çağrı karşılanmıştır.
  • Çözüm Destek Merkezi’nden 63.400 adet dış arama gerçekleştirilmiştir.
  • Çözüm Destek Merkezi’nde müşteri tutundurma ve mevduat aramaları çalışmaları yapılmıştır.
  • Web üzerinden başvuru yapan ve sözleşmesi eksik olan müşteriler düzenli olarak aranmış ve SMS ile de bilgilendirilerek sözleşmelerini imzalamaları sağlanmıştır.
  • Web üzerinden başvuru yapan müşterilerin sözleşmelerinin şubeye gitmelerine gerek kalmadan alınması için Telekurye firması ile çalışılmaya başlanmıştır.

Müşteri Memnuniyeti  ve İletişim Kalitesi

  • Müşteri İletişim Merkezi’nin performansının artırılması, operasyonel süreçlerin iyileştirilmesi ve müşteri deneyiminin ölçülmesi amacıyla yürütülen Görüşme Analizi Projesi ile müşterilerin çağrı merkezi görüşmelerinin analiz edilmesi sağlanmaktadır.
  • 2019 yılında Müşteri Memnuniyeti Biriminde toplam 8.883 adet bildirim çözülmüştür. Çözülen bildirimlerin 2.111 adedi müşteri şikâyetlerinden oluşmaktadır.
  • 2019 yılı çözülen toplam bildirimlerin ortalama çözüm süresi 1,32 gündür. Yalnızca şikâyetlerin ortalama çözüm süresi ise 2,75 gün olarak gerçekleşmiştir.
  • Banka’nın kuruluşunun ilk yılında alınan, müşteri bildirimlerinin uluslararası standartlara göre kaliteli ve sürekli gelişim içerisinde yanıtlandığının göstergesi olan ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Yönetimi Kalite Belgesi yenilenmiştir.
  • Müşteri bildirimlerinin metin analitiği (yapay zekâ) ile analiz edilmesi için çalışmalar devam etmektedir.
  • Müşterilerini merkeze alan iş disiplini gereği, müşterilerden gelen bildirimler, aynı gün incelenip en geç iki iş günü içerisinde müşteriye geri dönüş yapılmaktadır.

HAZİNE YÖNETİMİ VE ULUSLARARASI BANKACILIK

Reel sektörün ve dış ticaretin finansmanı ağırlıklı büyüme stratejisine uygun olarak…

2019 yılında aktif büyüklüğünü %60’tan fazla artıran Ziraat Katılım, ağırlıklı olarak reel sektörü ve dış ticareti finanse etmeye yönelik bir strateji izlemiştir.

Ziraat Katılım aktif-pasif yönetiminde, ana kaynak katılma fonları olmak üzere kaynak çeşitliliğine gitmiş; optimum maliyet ve vade gözeterek bilançonun pasifini oluşturmuş, katılım fonlarından meydana gelen bu havuzların en verimli şekilde yönetilmesi stratejisini benimsemiştir. Ayrıca 2019 yılı içinde uluslararası piyasalardan bir sendikasyon kredisi ile yurt içi kaynaklardan iki farklı sermaye benzeri kredi temin eden Ziraat Katılım, hem kaynak çeşitliliği sağlamış hem de fonlama yapısını güçlendirmiştir.

Takasbank tarafından yürütülen Altın Transfer Sistemi’ne üye olunarak katılım sağlanmıştır. Bu sistemde yurt içi üye bankaların müşterileri arasında altın EFT’si yapılabilir hale gelmiştir.

Ayrıca, Takasbank tarafından yürütülen BİGA Projesi’ne de katılan Ziraat Katılım, ilk aşamada üye bankalar arasında virman işlemleri gerçekleştirmiştir.

Ziraat Katılım, zorunlu karşılık yükümlülüğünün yerine getirilmesi, katılım bankacılığı prensipleri doğrultusunda likidite ihtiyaçlarının karşılanması ve fazlalıkların değerlendirilmesi için bankalar arası borçlanma ve finansman ürünlerini etkin şekilde kullanmıştır.

Muhabir İlişkileri

Ziraat Katılım 2019 yılı içerisinde önemli sayıda banka ile mevzuat uyum sürecini tamamlayarak swift muhabirlik ilişkisi kurmuş ve dış ticaret alanındaki talepleri hızlı bir şekilde karşılamıştır. 2019 yılında muhabir bankalar nezdinde toplamda 16 farklı para biriminde 42 farklı muhabir hesabına ulaşan Ziraat Katılım, birçok banka ile de karşılıklı wakala/murabaha sözleşmesi imzalamıştır. Bu sözleşmeler çerçevesinde bankalar arası murabaha ve wakala işlemleri ile kaynak çeşitliliğini artırmaya yönelik yurt dışı kaynak temin edilmiştir.

Kaynak yapısını zenginleştirme stratejisinin bir parçası olarak sermaye piyasalarında aktif bir rol alan Ziraat Katılım, iştiraki Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş. ve ZKB Varlık Kiralama A.Ş. ile yerel piyasada TL cinsinden kira sertifikası ihraçları gerçekleştirmek üzere Sermaye Piyasası Kurulu’ndan 500 milyon TL, 4 milyar TL ve 8 milyar TL tutarlı üç ayrı kira sertifikası ihraç tavanı onayı almıştır. Banka, bu çerçevede değişik tutarlı tertipler halinde toplamda yaklaşık 8,2 milyar TL ihraçlar gerçekleştirmiştir.

ZİRAAT KATILIM 2019 YILI İÇERİSİNDE ÖNEMLİ SAYIDA BANKA İLE MEVZUAT UYUM SÜRECİNİ TAMAMLAYARAK SWIFT MUHABİRLİK İLİŞKİSİ KURMUŞ VE DIŞ TİCARET ALANINDAKİ TALEPLERİ HIZLI BİR ŞEKİLDE KARŞILAMIŞTIR.

Ziraat Katılım, 2019 yılında KOBİ’lerin ve dış ticaretin finansmanına yönelik olarak, Dünya Bankası ve çeşitli kalkınma bankalarından temin etmiş olduğu uzun vadeli kaynakları, KOBİ’lere ve reel sektöre kullandırmaya ve finansman desteğini sürdürmeye devam etmiştir.

Ziraat Katılım 2020 yılında;

  • Muhabir banka sayısını ve dış ticaret hacmini önemli ölçüde artırmayı,
  • Uluslararası bankaların katılımıyla bir murabaha sendikasyon kredisi kullanmayı,
  • Yurt içi piyasalarda kira sertifikası ihraçlarını sürdürmeyi,
  • Kurulan yeni varlık kiralama şirketi aracılığı ile Ziraat Katılım dışındaki üçüncü taraflar lehine kurumsal kira sertifikası ihraçları gerçekleştirerek sermaye piyasalarına derinlik katmayı,
  • KOBİ ve dış ticaretin finansmanına yönelik uluslararası kuruluşlardan kaynak teminini sürdürerek reel sektöre artan oranda katkı sağlamayı,
  • Ülke kredileri kapsamında yeni işlemlere aracılık etmeyi

hedeflemektedir.

Kredi ve Dış Ticaret Operasyonları

E-Fek/E-İpotek

Ziraat Katılım tarafından tapu hizmetlerinde işlem süreçlerinin kısaltılması, personelin iş yükünün azaltılması, etkin ve hızlı hizmet sunumu ile çalışan ve müşteri memnuniyetinin sağlanması amacıyla Banka ile Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü arasında e-fek ve e-ipotek protokolleri imzalanmıştır. E-fek işlemleri 10 Ekim 2019 tarihi itibarıyla tüm şubelerde online olarak yapılmaktadır. E-ipotek işlemlerine 2020 yılı Şubat ayı ortasında başlanması planlanmaktadır.

Elektronik Teminat Mektubu

2019 yılı içerisinde Elektronik Teminat Mektubu Projesi (ETMP) geliştirmesi tamamlanarak uygulamaya alınmıştır. ETMP çalışması özel sektör ve kamu tarafı olmak üzere 2 farklı geliştirme ile realize edilmiştir. Özel sektör tarafında Eximbank’ın da dâhil olduğu yaklaşık 150 firma muhataba elektronik ortamda teminat mektubu verilebilmektedir.

Kamu kesimi tarafında ise pilot uygulama Gümrük Müdürlüklerinde başlamış olup, ilerleyen süreçte yaygınlaştırılması beklenmektedir. ETMP kapsamındaki teminat mektuplarına ilişkin tüm süreç, Kredi Kayıt Bürosu (KKB) tarafından sağlanan platform üzerinden yürütülmektedir. Bu geliştirme ile hem kâğıt ortamının ortadan kaldırılması, hem de riskin minimize edilmesi sağlanmıştır.

Katılım Bankaları Fatura Kayıt Sistemi

Türkiye Katılım Bankaları Birliği (TKBB) bünyesinde Katılım Bankaları Fatura Kayıt Sistemi (KBFKS) oluşturulmuş ve Ziraat Katılım da bu sisteme dâhil olmuştur. Sistemde tüm katılım bankalarının yer aldığı bir ortak fatura havuzu mevcut olup, fon kullanımına konu tüm alım/satımla ilgili belgeler bu havuza bildirilmektedir.

Bu yöntemle hem katılım bankaları arasında mükerrer fatura kullanımı engellenmekte, hem de Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan e-faturaların sorgusu ve doğrulanması yapılmaktadır.

Dir Otomasyon Projesi

Ziraat Katılım müşterilerine kolaylık sağlayan bu proje ile İhracat Teşvik Mevzuatı kapsamında kullandırılan belgesiz döviz kredisi taahhüt kapamaları, belgeli kredilerin elektronik ortamda takibi ve vadeleri geldiğinde yine bu ortamda taahhüt kapamalarının yapılması sağlanmıştır.

SWIFT GPI

Dış ticaret işlemlerinde SWIFT GPI ürününün hayata geçirilmesi için 2019 yılında çalışmalara başlanmış olup; 2020 yılı içerisinde projenin tamamlanması hedeflenmektedir. SWIFT GPI ile uluslararası ödemelerin uçtan uca izlenebilmesi, muhabir banka masraflarının şeffaf olarak görüntülenebilmesi, akıbet sorgulama işlemlerinin azalması, ödemelerin hızlıca durdurulabilmesi ve geri istenebilmesi sağlanacaktır.

Ziraat Katılım bu ürünü dijital kanallarda müşteri kullanımına açarak katılım bankacılığı sektöründe bir ilki gerçekleştirmeyi ve müşterilerin ödemelerini, muhabir banka masraflarını uçtan uca şeffaf bir şekilde izleyebilmesini sağlamayı planlanmaktadır.

OPERASYONEL İŞLEMLER

Ziraat Katılım, operasyonel verimliliğe katkı sağlanması, katılım bankacılığı ürün ve hizmetlerinin sunum sürecini standardize ederek şubeler üzerindeki iş yükünün azaltılması hedefiyle çalışmalarını yürütmektedir.

2019 yılında Ziraat Katılım’ın;

  • Filika kart sayısı 1.499,
  • Debit kart sayısı 183.999,
  • Üye iş yeri sayısı 2.540,
  • POS sayısı 2.968

adede ulaşmıştır.

Ziraat Katılım tarafından 203 kurumun daha fatura ödemeleri alınmaya başlanmıştır. Böylelikle müşterilerin fatura ödemelerinin Banka üzerinden gerçekleştirilmesi sağlanmıştır.

Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulu ve Finansal Muhasebe Standartları Kurulu tarafından yayımlanan Kiralama Standardı (UFRS 16) 1 Ocak 2019 tarihi itibarıyla regülasyona tabi şirketler için yürürlüğe girmiştir. Ziraat Katılım, bu doğrultudaki çalışmalarını tamamlamış ve 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren uygulanmak üzere, yeni Kiralama Standardına uygun hesaplamalarına yönelik muhasebe ve sistem altyapılarını hazır hale getirmiştir.

Muhasebat Genel Müdürlüğü ve Ziraat Katılım arasında yürütülen e-Tahsilat Projesi (İmar Barışı, Bedelli Askerlik vb.) kapsamındaki ödemelerin Banka kanalıyla gerçekleştirilmesi sağlanarak, yeni müşteri ve ürün kazanımına yönelik fırsat oluşturulmuştur.

Operasyon Merkezi Bölüm Başkanlığı bünyesinde Şube Operasyon Koordinasyon servisi ihdas edilerek, şubelerde yapılan operasyonel işlemlerin (sözleşme, ipotek, nakit-rehin, taşıt rehni, alacak temliki, satış vaadi sözleşmesi vb. giriş, çıkış, güncelleme) merkezden yapılması mümkün kılınmıştır.

Merkezden yürütülen ve standart formatta olan işlemlerin dijital ortamda gerçekleştirilmesine yönelik yapılan çalışmalar kapsamında UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) kanalıyla Ziraat Katılım’a tebliğ edilen haciz yazılarının otomatik olarak akış başlatarak giriş yapılması ve müşteri sorgularının yapılarak cevap yazısı oluşturulması sağlanmıştır.

Vergilerde otomatik ödeme talimatı altyapısı kurularak, müşterilerin vergi ödemelerinin zamanında ve etkin şekilde tahsilatı yapılacaktır. Müşterilerin nakit akışını Banka üzerinden yönetebilmeleri gerçekleştirilecektir.

Haciz cevap yazılarının KEP sistemi üzerinden gönderilmesi sağlanacaktır.

Yapılacak geliştirme ile birlikte haciz yazıları sistem üzerinden gönderilerek, bu işlem için ücret ödenmeyecek olup, Banka’nın stratejik planında yer alan dijitalleşme kapsamında işlemlerin kâğıtsız olarak sistem üzerinden gerçekleştirilmesi sağlanacaktır.

Vergi ve sosyal güvenlik ödemelerinin Barkod ve QR sistemi kullanılarak hatasız ve kısa sürede tahsilatını sağlayacak bir yapı kurulacaktır. Uygulamanın hayata geçmesi ile işgücü tasarrufuna katkıda bulunulacaktır.

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ

Bilgi teknolojileri alanında müşteri deneyimlerinin iyileştirilmesini sağlayarak verimlilik, kalite ve hız artışı

hedefleyen Ziraat Katılım, çağın gereksinimi olan yenilik ve değişim yönetimini sistemlerine ve süreçlerine

entegre ederek önemli gelişmeler kaydetmiştir.

Bilgi Teknolojileri faaliyetleri kapsamında aşağıda sıralanan önemli projeler tamamlanmış ve devreye alınmıştır.

  • Açık Kaynak İşletim Sistemi göç altyapı çalışmasının tamamlanması ve pilot şube yaygınlaştırma çalışmalarına başlanmıştır.
  • Ziraat Katılım-Ziraat Leasing birleşmesi tamamlanmıştır.
  • Yatırım vekâletine dayalı katılma hesapları ürünü oluşturulmuştur.
  • Self servis raporlama platformunun oluşturulması ve rapor yönetişim çalışması tamamlanmıştır.
  • Dijital Kanal Analitiği Projesi tamamlanmıştır.
  • Dış ticaret akışlarında otomatik istihbarat yapısı kurulmuştur.
  • Kur dalgalanmalarına yönelik kontrollerin yönetimi sağlanmıştır.
  • Yetkinlik tabanlı performans değerlendirme sistemi kurulmuştur.
  • Mobil Finansman ve Mobil Vekâlet Projesi tamamlanmıştır.
  • E-Teminat Mektupları Projesi tamamlanmıştır.
  • Katılım Sigortacılık Platformu Uyarlaması gerçekleştirilmiştir.
  • Müşterili Forward İşlemlerinin yapılabilmesi sağlanmıştır.
  • Çağrı Merkezi için masa üstü sanallaştırma platformu kurulmuştur.
  • Ana Veri Merkezi Superonline hatlarının farklı bir pop noktasından hizmet alınacak şekilde yedeklenmesi sağlanmıştır.

FİNANSAL YÖNETİM

Tek düzen hesap planı, ilgili mevzuat ve tebliğler çerçevesinde gerçekleşen tüm işlemlerin muhasebe hesaplarına doğru olarak kaydedilmesi için periyodik kontroller gerçekleştirilmekte ve Banka mali tablolarının sağlıklı bir şekilde oluşması sağlanmaktadır. 2019 yılı içerisinde, sektörde ilk olma özelliği taşıyan, Ziraat Finansal Kiralama A.Ş.’nin Bankamız bünyesine katılması sürecinde; mali veriler üzerinde birleşmeye yönelik gerçekleştirilen tüm işlemler ilgili mevzuat ve tebliğler çerçevesinde gerçekleştirilmiş ve mali tablolar sorunsuz bir şekilde oluşturulmuştur.

Ulusal ve uluslararası alanda bilgi kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılamak için güvenilir, şeffaf ve uluslararası standartlara uygun olarak Banka mali verileri kamuya açıklanmakta, resmi otoritelere raporlama yapılmaktadır. Bankamız iç ve dış denetimi kapsamında, denetçi talepleri eksiksiz yerine getirilerek bankamızın yasal yükümlülüklerinin yerine getirilmesi sağlanmakta ayrıca banka iş süreçlerinin sağlıklı bir şekilde işleyişi sürekli test edilmektedir.

ZİRAAT KATILIM ÇALIŞANLARININ AYNI VİZYON VE STRATEJİ ETRAFINDA KENETLENEREK ORTAK HEDEFLERE ULAŞMASI ADINA, ADİL, REKABETÇİ VE SAYISAL UNSUR ÜZERİNE KURULU BİR PERFORMANS SİSTEMİ OLUŞTURULMUŞTUR.

Resmi kurumlara sistematik raporlama yapılmakla birlikte; Banka üst yönetimine yeni nesil sunum uygulamaları kullanılarak aktif pasif komitesi raporlaması yapılmakta, üst yönetimin istenen her türlü bilgiye kolaylıkla erişimleri sağlanmaktadır. Bankanın stratejik hedefleri doğrultusunda bütçe hazırlanmakta, birim performanslarının bütçeye uyumu kontrol edilmektedir.

Bankamız çalışanlarının aynı vizyon ve strateji etrafında kenetlenerek ortak hedeflere ulaşması adına, adil, rekabetçi ve sayısal unsur üzerine kurulu bir performans sistemi oluşturulmuş, çalışan performansı ve müşteri kârlılığı ölçülmeye başlanmış, bireysel performans değerlendirmeleri sonucunda oluşan başarı sıralamalarına göre belirlenen esaslar çerçevesinde ise çalışanlara performans prim ödemeleri gerçekleştirilmiştir. Banka içerisinde ortak bir dil oluşturularak performans odaklı bir iletişime imkan sağlamak, bu özellik ve davranışların Bankamız çalışanlarına kazandırılması ve çalışanların bu kapsamda gösterdikleri bilgi, beceri ve davranışların, Banka’nın vizyon, strateji ve hedefleri ile uyumlu hale getirilmesi amacı ile yetkinlik uygulaması devreye alınmıştır.