ZİRAAT KATILIM, KATILIM BANKACILIĞININ GELİŞTİRİLMESİNE KATKIDA BULUNACAK YENİ ÜRÜN VE HİZMETLERİYLE, PAYDAŞLARINA EN UYGUN FİNANSMAN KAYNAĞINI SAĞLAMAKTA, HİZMET KALİTESİNİ HER GEÇEN GÜN ARTIRMAKTADIR.
Ziraat Katılım, müşterilerinin finansal ihtiyaçlarını doğru kanaldan, doğru zamanda ve doğru değer önerisi ile karşılayabilmek için katılım bankacılığı prensipleri ile uyumlu ürün, hizmet ve dağıtım kanal çeşitliliği sağlamıştır. Banka, kurumsal ve bireysel bankacılık iş kollarında giderek artan hizmet kalitesiyle müşterilerinin güçlü çözüm ortağı olmaya devam etmiştir.
Ziraat Katılım, güçlü finansal ve operasyonel performansını sürdürdüğü 2020 yılında, bir önceki yıla göre %24 artışla 639 milyon TL kâr elde etmiştir.
Ziraat Katılım, Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda, reel sektörün finansmanına verdiği desteği ve ekonomik büyümeye sunduğu katkıları, gelecekte de artırarak sürdürmeye kararlıdır.
KURUMSAL VE GİRİŞİMCİ BANKACILIK
Gerçek ve tüzel müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini en doğru kanaldan en uygun çözüm ve değer önerileri sunarak karşılayan Ziraat Katılım, ürün çeşitliliğini artırmaya devam etmektedir.
Ziraat Katılım; Elazığ ve Malatya illerinde 24 Ocak 2020 tarihinde meydana gelen deprem felaketinden etkilenen müşterilerinin mağduriyetlerinin giderilmesini teminen; uygun koşullarda finansal destek sağlanması amacıyla KOSGEB ile “Elazığ ve Malatya Acil Destek Kredisi Protokolü”nü imzalamıştır.
Bu protokol kapsamında;
- Birinci derecede yakınını kaybeden Banka müşterilerinin tüm finansman borçlarının silinmesi,
- İkamet ettiği konutu veya faaliyet gösterdiği iş yeri yıkılan, ağır hasar gören müşterilerin taksitli ticari/bireysel finansmanlarının kâr paysız, 6 ay ile bir yıl süre arasında ertelenmesi,
- Deprem nedeniyle ekonomik hayatta yaşanan olumsuzluklardan etkilenen söz konusu il ve ilçelerde bulunan müşterilerin, bireysel ve ticari finansman taksitlerinin üç ay kâr paysız olarak ertelenmesi
imkânı sağlanmıştır.
Ziraat Katılım, dünya çapında yaşanan ve ülkemizi de etkileyen Covid-19 salgınının ekonomik yaşama ilişkin olası hasarlarını en aza indirme hedefiyle bir dizi önlem alarak uygulamaya koymuştur.
Bu kapsamda Banka; ülkenin üretim altyapısını ve iş gücü piyasasını ayakta tutmanın, ekonominin tüm paydaşlarının ortak hedefi olduğu inancıyla, şubelerinin 09:00-17:00 saatleri arasında hizmet vermeye devam etmesini sağlamıştır.
“Ekonomik İstikrar Kalkanı” hamlesi doğrultusunda, vatandaşların ve iş dünyasının bu dönemde nakit akışlarında yaşayabilecekleri bozulmaya karşı aşağıda belirtilen destekler sağlanmıştır:
- Ticari ve bireysel müşterilerin taksit erteleme talepleri alınmıştır.
- Nakit akışı bozulan veya bozulması öngörülen ve buna bağlı ödeme sorunu yaşayabilecek müşterilerimizin mevcut finansmanları için uygun vadeli yapılandırma uygulamaları devreye sokulmuştur.
- Personel maaşlarını Ziraat Katılım üzerinden ödeyen firmaların 2020 Şubat ayı sonundaki istihdamlarını korumaları kaydıyla; ihtiyaç duymaları halinde 3 aylık personel maaş gideri kadar ilave limit imkânı sağlanmıştır.
- Ziraat Katılım’da finansman limiti olan müşterilerin mevcut koşullar nedeniyle oluşabilecek işletme sermayesi ve Doğrudan Borçlandırma Sistemi’ne yönelik ilave limit ihtiyaçları ivedilikle karşılanmıştır.
ÜLKEMİZDEKİ SAĞLIK OTORİTESİNİN PLANLI VE ORGANİZE ŞEKİLDE TEDBİR ALMASI VE HÜKÜMETİN SAĞLADIĞI TEŞVİKLER SAYESİNDE DİĞER ÜLKELER İLE KIYASLANDIĞINDA VİRÜS İLE MÜCADELEDE TÜRKİYE BİR BAŞARI HİKÂYESİ YAZMAKTADIR.
Hazine Destekli Kefalet Sistemi çerçevesinde müşterilere sağlanan katkılar artarak devam etmiştir.
Ekonomik İstikrar Kalkanı tedbirleri kapsamında salgından doğrudan veya dolaylı olarak etkilenen tüzel müşterilerin temel ihtiyaçlarının uygun koşullarda finanse edilebilmesi amacıyla, Hazine Destekli Kefalet Sistemi çerçevesinde KGF ile Ziraat Katılım arasında bir protokol imzalanmıştır.
Bu protokol kapsamında, müşterilerin değişken ihtiyaçlarına cevap verecek, farklı destek paketleri hazırlanmıştır. Söz konusu paketlere aşağıda yer verilmiştir:
“İşe Devam Finansman Desteği Paketi”: 2020 Şubat sonu itibarıyla kayıtlı çalışan sayılarını koruyan ve azaltma yapmayan, salgından doğrudan veya dolaylı olarak etkilenen gerçek/tüzel kişi işletmeler söz konusu destek paketinden faydalandırılmıştır.
“Çek Ödeme Destek Paketi”: Ticari faaliyetlerinde çek ödeme aracını kullanan, çek keşidecisi tüzel müşterilerin ticari faaliyetlerini devam ettirebilmelerine katkıda bulunmak, ödemekle yükümlü oldukları çek bedellerini uygun finansman kaynağı kullanarak ödeyebilmelerine imkân sağlamak üzere planlanmıştır. Çek keşidecisi olan (bireysel müşteriler hariç) salgından doğrudan veya dolaylı olarak etkilenen gerçek/tüzel kişi işletmeler söz konusu destek paketinden faydalandırılmıştır.
“Turizm Destek Finansman Paketi”: Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmeler ile bu işletmelerin tedarikçilerinin üretim ve istihdam kapasitelerinin korunması, başta sözleşme veya faturaya bağlı mal alımı konulu nakit veya TL teminat mektubu ile sabit giderlerinin ve maaş/kira ödemelerine yönelik harcamalarının karşılanması hedeflenmiştir.
Hazine Destekli Kefalet Sistemi çerçevesinde, KGF teminatlı finansman olanağı sunan “İşe Devam Finansman Desteği Paketi” ve “Çek Ödeme Destek Paketi” uygulamalarıyla müşterilere 5 milyar TL’nin üzerinde finansman sağlanmıştır. Bu finansman paketleri dâhilinde müşterilerin personel maaş ödemelerinden çek ödemelerine; hammadde alımlarından hizmet alımlarına kadar pek çok ihtiyaçları, çok uygun kâr payı oranları ve ödemesiz dönemli finansman imkânları ile karşılanmıştır.
“Turizm Destek Finansman Paketi” kapsamında müşterilere 1 yıla kadar ödemesiz ve cazip kâr payı oranları ile sunulan destek miktarı ise 170 milyon TL’yi aşmış bulunmaktadır.
“Temel İhtiyaç Destek Finansmanı”: Bireysel müşterilerin sağlık, kira, fatura (elektrik, su, doğalgaz) gibi temel ihtiyaçlarının uygun koşulda finanse edilebilmesi amacıyla hazırlanmıştır. 5 bini aşkın müşteri bu finansman desteğinden faydalandırılmıştır.
Değişken müşteri talepleri farklı ürünlerle karşılanmıştır.
Kredi Garanti Fonu A.Ş. ile Ziraat Katılım arasında daha önce imzalanan kurum özkaynak kefaletlerine ilişkin protokol kapsamında, KOBİ’lerin rekabet edebilirliğinin ve sürdürülebilirliğinin sağlanması ile girişimcilik kültürünün teşvik edilmesi ve KOBİ’lerin finansmana erişiminin desteklenmesi amaçlarıyla “KGF COSME 2. Dönem Programı PGS Özkaynak” alt protokolü imzalanmıştır.
Bu program kapsamında; Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş, KOBİ tanımına haiz gerçek ve tüzel kişi işletmelere azami 12 ay ödemesiz dönemli finansman desteği programı uygulamaya alınmıştır.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü tarafından satışı yapılan kamu lojmanlarının finansmanını teminen, kurum ile Ziraat Katılım arasında Şubat ayında imzalanan protokol çerçevesinde “Kamu Lojmanı Konut Finansmanı” ürünü hazırlanmıştır. Söz konusu ürünle, tüm illerdeki kamu lojmanlarını satın alma hakkına sahip olan müşterilere finansman imkânı sunulmuştur.
T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın önderliğinde kamu bankalarının paydaş olduğu KAD-SİS (Kuyumcu Altın Değerleme Sistemi) projesi ile hurda altın toplama faaliyetlerinin artırılması, daha geniş kitlelere ulaşılması ve yastık altı altınların ekonomiye kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bu sistemle, Ziraat Katılım müşterilerinin yastık altındaki altınlarının İAR anlaşmalı kuyumcular üzerinden, özel yazılım ve donanımlar vasıtasıyla Banka hesaplarına geçmesi, 26 Ağustos 2020 tarihi itibarıyla sağlanmıştır.
İstanbul Altın Rafinerisi’nin anlaşmalı kuyumcuları aracılığıyla, hafta sonu da dâhil olmak üzere fiziki altın toplama işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Sisteme geçişin ardından toplanan altın miktarı, 31 Aralık 2020 itibarıyla yaklaşık 47 kilo olmuştur.
T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın Yeni Ekonomi Programı çerçevesinde Türkiye ekonomisinin tasarruf bazının artırılması ve bankacılık dışı finansal sektörün geliştirilmesi amacıyla sigortacılık ve bireysel emeklilik sektöründe planlanan reformların bir parçası olan kamu sigorta şirketlerinin tek çatı altında birleştirilmesi projesi hazırlanmıştır. Bu proje kapsamında, Ziraat Katılım’ın acentelik faaliyetlerini yürüttüğü Ziraat Sigorta A.Ş. Türkiye Sigorta A.Ş. olarak, Ziraat Hayat ve Emeklilik A.Ş. ise Türkiye Hayat ve Emeklilik A.Ş. olarak unvan değişikliğine gitmiştir.
ZİRAAT KATILIM, BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜNLERİNİN YENİ TEKNOLOJİLERE UYUMLU OLACAK ŞEKİLDE GELİŞTİRİLMESİNİ, MÜŞTERİ TALEP VE İHTİYAÇLARINI DİKKATE ALARAK SUNDUĞU ÜRÜN VE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİNİN ARTIRILMASINI TEMEL İLKELERİ OLARAK BELİRLEMİŞTİR.
BİREYSEL BANKACILIK
Ziraat Katılım, bireysel bankacılık iş kolunda yenilikçi uygulamaları, yetkin personeli ve yaygın hizmet ağıyla müşterilerinin tercihi olmayı sürdürmektedir.
Ziraat Katılım, bireysel bankacılık ürünlerinin yeni teknolojilere uyumlu olacak şekilde geliştirilmesini, müşteri talep ve ihtiyaçlarını dikkate alarak sunduğu ürün ve hizmet çeşitliliğinin artırılmasını temel ilkeleri olarak belirlemiştir.
Banka, müşterilerine her daim hızlı, güvenli ve keyifli alışveriş deneyimi sağlamak üzere, 2020 yılında ödeme sistemleri alanında birçok yeniliği hayata geçirmiştir.
2020 yılı içerisinde Banka’nın ilk kredi kartı ürünü olan Ziraat Katılım Bankkart, kredi kartı müşterilerinin kullanımına sunulmuştur. Ödeme sistemleri sektöründeki yoğun rekabet ortamında, bu yeni ürüne gösterilen ilginin memnuniyet verici düzeyde olduğu görülmüştür. Ziraat Katılım kredi kartıyla müşteriler, hızlı ve güvenli alışveriş deneyimini üst seviyede yaşamaktadırlar.
Ziraat Katılım’ın debit kart sayısı bir önceki yıla göre %40, debit kart cirosu bir önceki yıla göre %90 oranında artış göstermiş, debit kartlarla yapılan işlemlerin tutarı 1 milyar TL’yi geçmiştir.
Ziraat Katılım debit kartlarının katılım bankaları içindeki payı, kart sayısı ve ciro verilerinde %2’lik artış yakalamıştır. Banka kartı kullanım aktifliğinde Ziraat Katılım, tüm bankalar arasında %39’luk kullanım oranı ile ilk 5 banka arasında yer almıştır.
Ziraat Katılım’ın üye iş yeri ağı büyümeye devam etmiş, POS ve ÖKC sayısı bir önceki yıla göre %73, POS cirosu ise %94 artış göstermiştir.
2020 yılbaşında yeni konutların finansmanına yönelik Sıfır Konut Finansmanı sunmaya başlayan Banka, söz konusu finansmanla ilgili talepleri almaya devam etmektedir.
Ziraat Katılım’ın yerli üretimi desteklemek amacıyla Türkiye’de üretim yapan otomotiv markaları ile 2019 yılı sonunda gerçekleştirdiği iş birliği devam etmiştir. Bu kapsamda, sıfır km yerli üretim binek ve ticari araçları satın alacak müşterilere Yerli Üretime Özel Taşıt Finansmanı Paketi sunulmuştur.
Ziraat Katılım, önümüzdeki dönemlerde de müşterilerinin finansmana erişimini kolaylaştıracak ve finansmanın uygun koşullarda kullandırılmasını sağlayacak faaliyetlerini hız kesmeden sürdürecektir.
ZİRAAT KATILIM, ALTERNATİF DAĞITIM KANALLARINI BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMET SUNUM SÜRECİNE ARTAN ORANDA ENTEGRE ETMEYE YÖNELİK YOĞUN ÇALIŞMALAR YÜRÜTMEKTEDİR.
DİJİTAL BANKACILIK
Ziraat Katılım, alternatif dağıtım kanallarını bankacılık ürün ve hizmet sunum sürecine artan oranda entegre etmeye yönelik yoğun çalışmalar yürütmektedir.
Banka, sayısal anlamda daha büyük müşteri kitlelerine ulaşımda büyük yarar sağlayan alternatif dağıtım kanallarında yeni ürün ve hizmet geliştirmeye 2020 yılında da devam etmiştir.
Katılım Mobil, dijital müşteri deneyimini en iyi şekilde sunmak amacıyla, tasarım ve deneyim olarak yenilenmiştir.
Şubelerde müşterilerden imza ile alınan formların Katılım Mobil üzerinden onaylanabilmesi amacıyla “Dijital Onay” uygulaması bireysel müşterilerin kullanımına sunulmuştur.
Katılım Mobil’de vergi ve SGK ödemelerinin karekod okuma teknolojisi ile gerçekleştirilmesi sayesinde ödemelerin hızlı ve kolay bir şekilde yapılabilmesi sağlanmıştır.
Dijital kanallardan şifre alma ve yenileme işlemleri iyileştirilmiş, dijital kanal erişimi kolaylaştırılmıştır.
Ziraat Katılım Bankkart ürünü ile ilgili işlemlerin İnternet Şube, Katılım Mobil ve Müşteri İletişim Merkezi aracılığıyla yapılabilmesi mümkün kılınmıştır.
FAST (Fonların Anlık ve Sürekli Transferi) olarak isimlendirilen yeni ödeme sistemi ile birlikte müşterilerin, farklı bankalardaki hesapları arasındaki para transferlerini 7 gün 24 saat gerçekleştirebilmeleri sağlanmıştır.
Ziraat Katılım’ın dijitalleşme stratejisi doğrultusunda, tamamen Açık Kaynak Kod ile geliştirilmiş Kurumsal WEB sitesi, müşteri deneyimi ve yenilikçi uygulamalar göz önünde bulundurularak yenilenmiştir.
Ziraat Katılım; teknolojik gelişmelerle birlikte bankacılık alanında kullanımı artan biyometrik doğrulama yöntemlerinin, mesafeli müşteri başvurularında kullanılmasına yönelik çalışmalarını sürdürmektedir.
Banka’nın biyometrik verinin dijital kanallarda daha yoğun kullanımını sağlayacak yeni proje çalışmaları, 2021 yılında devam edecektir.
Ziraat Katılım, blokzincir teknolojisinin finans sektöründe kullanılabilmesi için hazırlanan “BiGA Dijital Altın” projesine katılmıştır.
Operasyonel süreçlerin iyileştirilmesi ve müşteri deneyiminin artırılması amacıyla Banka, kendisine 14 farklı kanaldan gelen müşteri bildirimlerinin “Yapay Zekâ Destekli Metin Analitiği” ile raporlanmasını ve analiz edilmesini sağlamıştır.
Ziraat Katılım, “Açık Bankacılık” uygulaması kapsamında, bankacılık servislerini (API) dış müşterilere açacak altyapı çalışmalarını tamamlamıştır. “Açık Bankacılık” uygulamasıyla; bankacılık ve finans alanında uygulama geliştirmeyi hedefleyen kişi veya kuruluşlara, bu çalışmalarını yürütebilmeleri; bankacılık ve finans alanında fikri veya projesi olan tüm girişimcilerin bu altyapıyı kullanarak yenilikçi ve trend uygulamalar geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır.
Ziraat Katılım, “Açık Bankacılık” kapsamında, Merkez Bankası ve BKM öncülüğünde Hesap Bilgisi ile Ödeme Emri Başlatma hizmetlerine yönelik çalışmalara başlamıştır. Bu çalışmaların 2021 yılı içerisinde tamamlanacağı öngörülmektedir.
Kamu bankaları tarafından yürütülen Ortak ATM Projesi (TAM ATM) çalışmaları hızla devam etmektedir. Bu kapsamda Ziraat Katılım ilk pilot ATM kurulumunu yaparak kullanıma sunmuştur. Banka 2021 yılı içerisinde ATM kurulumlarını Türkiye genelinde yaygınlaştırmayı planlamaktadır.
Ziraat Katılım, dijital kanallarına yaptığı teknoloji yatırımlarını 2021 yılında da başarıyla sürdürmeyi hedeflemektedir.
HAZİNE YÖNETİMİ VE ULUSLARARASI BANKACILIK
Reel sektörün ve dış ticaretin finansmanı ağırlıklı büyüme stratejisine uygun olarak…
2020 yılında aktif büyüklüğünü %65 oranında artıran Ziraat Katılım, ağırlıklı olarak reel sektörü ve dış ticareti finanse etmeye yönelik bir strateji izlemiştir.
Ziraat Katılım aktif-pasif yönetiminde, ana kaynak katılma fonları olmak üzere kaynak çeşitliliğine gitmiş; optimum maliyet ve vade gözeterek bilançonun pasifini oluşturmuş, katılım fonlarından meydana gelen bu havuzların en verimli şekilde yönetilmesi stratejisini benimsemiştir.
Ziraat Katılım, zorunlu karşılık yükümlülüğünün yerine getirilmesi, katılım bankacılığı prensipleri doğrultusunda likidite ihtiyaçlarının karşılanması ve fazlalıkların değerlendirilmesi için bankalar arası borçlanma ve finansman ürünlerini etkin şekilde kullanmıştır.
ZİRAAT KATILIM, İHRACATÇILARIN GERÇEKLEŞTİRDİĞİ İHRACAT İŞLEMLERİNE İLİŞKİN BEDELLERİN YURDA GETİRİLDİĞİNE DAİR “İHRACAT BEDELİ KABUL BELGESİ (İBKB)” DÜZENLEMEYE BAŞLAMIŞTIR.
Muhabir İlişkileri
Ziraat Katılım’ın çok sayıda banka ve finans kuruluşu ile muhabir ilişkisi bulunmaktadır.
Ziraat Katılım, kuruluşundan bu yana pek çok banka ile mevzuat uyum sürecini tamamlayarak swift muhabirlik ilişkisi kurmuş, birçoğuyla karşılıklı wakala/murabaha sözleşmesi imzalamıştır. Banka, bu sözleşmeler çerçevesinde bankalar arası murabaha ve wakala işlemleri ile kaynak çeşitliliğini artırmaya yönelik yurt dışı kaynak temin etmiştir.
Müşterilerinin dış ticaret alanındaki taleplerini hızlı bir şekilde karşılayan Ziraat Katılım, 2020 yıl sonu itibarıyla muhabir bankalar nezdinde toplam 16 farklı para biriminde 42 farklı muhabir hesabına ulaşmıştır.
Ziraat Katılım, kaynak yapısını zenginleştirme stratejisinin bir parçası olarak sermaye piyasalarında aktif bir rol almaktadır. Banka; iştiraki Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş. ve ZKB Varlık Kiralama A.Ş. ile yerel piyasada TL cinsinden kira sertifikası ihraçları gerçekleştirmek üzere Sermaye Piyasası Kurulu’ndan 12 milyar TL tutarlı kira sertifikası ihraç tavanı onayı almıştır. Bu çerçevede değişik tutarlı tertipler halinde, yaklaşık 12,6 milyar TL’lik ihraçlar gerçekleştirilmiştir.
Ziraat Katılım, 2020 yılında KOBİ’lerin ve dış ticaretin finansmanına yönelik olarak, Dünya Bankası ve çeşitli kalkınma bankalarından temin etmiş olduğu uzun vadeli kaynakları, KOBİ ve reel sektöre kullandırmaya ve finansman desteğini sürdürmeye devam etmiştir.
Ziraat Katılım 2021 yılında;
- Muhabir banka sayısını ve dış ticaret hacmini önemli ölçüde artırmayı,
- Uluslararası bankaların katılımıyla bir murabaha sendikasyon kredisi kullanmayı,
- Yurt içi piyasalarda kira sertifikası ihraçlarını sürdürmeyi,
- Ziraat Katılım dışındaki üçüncü taraflar lehine kurumsal kira sertifikası ihraçları gerçekleştirerek sermaye piyasalarına derinlik katmayı,
- KOBİ ve dış ticaretin finansmanına yönelik uluslararası kuruluşlardan kaynak teminini sürdürerek reel sektöre artan oranda katkı sağlamayı,
- Ülke kredileri kapsamında yeni işlemlere aracılık etmeyi
hedeflemektedir.
ZİRAAT KATILIM SUDAN ŞUBESİ FAALİYETE GEÇMİŞ, ULUSLARARASI ÖDEME İŞLEMLERİ GERÇEKLEŞTİRMEYE BAŞLAMIŞTIR.
Kredi ve Dış Ticaret Operasyonları
Ziraat Katılım, ihracatçıların gerçekleştirdiği ihracat işlemlerine ilişkin bedellerin yurda getirildiğine dair “İhracat Bedeli Kabul Belgesi (İBKB)” düzenlemeye başlamıştır.
Bu işlem, 31 Aralık 2019 tarih 30995 sayılı resmi gazetede yayınlanan Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ (İhracat Bedelleri Hakkında) (Tebliğ No: 2018-32/48)’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Tebliğ No: 2019-32/56) ile yapılan değişiklikler kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Gümrük beyannamesi bilgilerinin Ticaret Bakanlığı’nın Gümrük Veri Ambarı Sistemi’nden (GÜVAS) dijital ortamda alınabilmesi sağlanmıştır. Ziraat Katılım’ın aracı banka olduğu açık ihracat hesaplarının takibi de bu sistem üzerinden yapılabilmektedir.
Ziraat Katılım Sudan Şubesi faaliyete geçmiş, Uluslararası Ödeme işlemleri gerçekleştirmeye başlamıştır.
Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından elektronik ipotek terkin işlemlerinde bankalara cevap verme süresi uzatılmıştır. Söz konusu süre uzatımı nedeniyle fek işlemlerinin sonuçlanması otomatize edilmiş, işlemin kullanıcı onayı ile birlikte sistemde Tapu Müdürlüğü’nün dönüş zamanına göre otomatik tamamlanması sağlanmıştır.
Birden fazla taşıt teminatının tek akış ile sonuçlanabilmesi mümkün kılınmıştır.
Elektronik ipotek işlemlerinde entegrasyon sağlanmış, pilot şubelerle işlem yapılmasına başlanmıştır.
OPERASYONEL İŞLEMLER
Ziraat Katılım, katılım bankacılığı ürün ve hizmetlerinin sunum sürecini standardize ederek şubeler üzerindeki iş yükünün azaltılması hedefiyle çalışmalar yürütmektedir.
Banka bu kapsamda, operasyonel verimliliğe katkı sunacak birçok projeyi hayata geçirmektedir.
Haciz yazılarına KEP üzerinden cevap verilmektedir.
Ziraat Katılım’a Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi üzerinden tebliğ edilen haciz yazılarına KEP üzerinden otomatik cevap verilmesi sağlanmıştır. Daha önce kurye firmasına gönderilerek fiziki olarak icra dairesine ibraz edilen haciz yazıları, geliştirme ile birlikte online olarak işlem görecektir. Banka’nın dijitalleşme stratejileri kapsamında, kağıt ve kırtasiye işlemleri minimize edilerek, doğanın korunması için de bir adım atılmıştır.
Operasyonel yoğunluğun önüne geçilmiştir.
Şubelerce akışı başlatılan ve Operasyon Merkezi’ne detay bilgi veri girişleri için gönderilen çek işlemlerinin, iş yoğunluğu daha az olan şubeleri tarafından Genel Müdürlük iş havuzdan alınarak giriş yapmaları sağlanmıştır. Geliştirme ile birlikte, OPM’de yoğunluk oluşturan işlemlerin, işlem hacmi daha az olan şubelere yönlendirilerek kısa sürede sonuçlandırılması ile yoğun iş yükü olan şubelerdeki iş yoğunluğu diğer şubelere dağıtılmış ve etkin bir havuz yönetimi elde edilmiştir.
Şubeler tarafından akışı başlatılan EFT’lerin detay bilgi veri giriş ve onay işlemlerinin OPM’de Genel Müdürlük iş havuzunda gerçekleştirilmesi için MOPİ EFT akışı oluşturulmuştur. Geliştirme ile birlikte, MOPİ EFT sistemi sayesinde tüm şubelerin EFT detay bilgi veri girişleri Genel Müdürlük iş havuzunda yoğun olmayan şubelerimize açılmıştır.
Aylık şube rutin fatura ödemeleri otomatik ödemeye alınarak ve temsil harcama giderleri Genel Müdürlüğe çekilmiş, iş yoğunluğu azaltılmıştır.
Kamu Bilgi Sistemi ile Ziraat Katılım arasında sağlanan entegrasyon sayesinde, kamu kurumlarında çalışan personelin maaş ve sair ödemelerinin sistem üzerinde online sorgulanarak ödenebilmesi sağlanmıştır.
Toplu Vergi Ödemesi
Gelir İdaresi Başkanlığı’na ait vergi ödemelerinin, vergi mükelleflerinin TCKN/VKN bilgileri üzerinden düzenleyecekleri talimata istinaden sistem tarafından otomatik olarak tahsilatının yapılması sağlanmıştır.
Bu sistemle, kurumsal veya bireysel müşteri vergi ödemeleri, müşteri tarafından iletilen bilgiler üzerinden toplu olarak yapılabilmektedir.
FAST/KOLAS
TCMB tarafından devreye alınan 7/24 para transfer sistemi olan FAST (Fonların Anlık ve Sürekli Transferi) ve cep telefonu, e-posta, TCKN/VKN/YKN, pasaport numarası üzerinden para transferi imkânı sağlayan KOLAS (Kolay Adresleme Sistemi), 18 Aralık 2020 tarihinde pilot uygulama olarak devreye alınmıştır.
ZİRAAT KATILIM, BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ALANINDA MÜŞTERİ DENEYİMLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNİ SAĞLAYARAK VERİMLİLİK, KALİTE VE HIZ ARTIŞI ELDE ETMEYİ HEDEFLEMEKTEDİR.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
Ziraat Katılım, bilgi teknolojileri alanında müşteri deneyimlerinin iyileştirilmesini sağlayarak verimlilik, kalite ve hız artışı elde etmeyi hedeflemektedir. Banka, çağın gerektirdiği yenilik ve değişim yönetimini sistemlerine ve süreçlerine entegre ederek önemli gelişmeler kaydetmiştir.
Ziraat Katılım, bilgi teknolojileri faaliyetleri kapsamında aşağıda sıralanan önemli projeleri tamamlamış ve devreye almıştır.
Açık Kaynak Kodlu Sistemlere Geçiş kapsamında belirtilen çalışmalar tamamlanmıştır:
- Tüm şubelerde istemci makinelerde açık kod kaynaklı işletim sistemine geçiş yapılmıştır.
- Açık Kaynak kodlu video konferans sistemi hayata geçirilmiştir.
- Açık kaynak dosya paylaşım sistemi olan “Depo” ürünü ile kurum içi/dışı dosya gönderimi sağlanmıştır.
- Açık kaynak varlık envanteri ve konfigürasyon yönetim süreç ve sistemleri hayata geçirilmiştir.
- Kurumsal web sitesi açık kaynak kod ile yenilenmiştir.
- Ziraat Katılım Bankkart projesi ile kredi kartı altyapısı hayata geçirilmiştir.
- İletişim merkezi uzaktan çalışma altyapısı kurulmuştur.
- Tüm Banka personelinin uzaktan çalışabilmesi için merkezi altyapılar güçlendirilmiş ve son kullanıcıya gerekli yazılım ve donanım teçhizatları kurularak teslim edilmiştir.
- Sudan Şubesi’nin sistem altyapısı kurularak faaliyete geçirilmiştir. Şube web sitesi hazırlanarak hizmete sunulmuştur.
- Dijital kanallardan açılan katılma hesaplarının kâr paylaşım oranının özelleştirilmesi sağlanmıştır.
- Çağrı Merkezi/IVR-Katılım Mobil Onay Entegrasyonu yapılmıştır.
- Katılım Mobil QR ile ödeme altyapısı kurularak bağış, SGK ve vergi tahsilat işlemlerinin yapılabilmesi sağlanmıştır.
- Şubelerden iletilen talimatlı para transferi işlemlerinin Operasyon Merkezi ve Katılım Mobil üzerinden yapılabilmesi mümkün kılınmıştır.
- Katılım Müşterim Projesi ile müşteri bilgilerinin tek seferde uçtan uça izlenmesi sağlanmıştır.
- Yeni markalar ile entegrasyon sağlanarak ÖKC (Ödeme Kaydedici Cihaz) POS parkuru büyütülmüştür.
- Banka’ya UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) üzerinden tebliğ edilen haciz ihbarnamelerinin KEP sistemi üzerinden cevaplanması amacıyla entegrasyon çalışmaları tamamlanmıştır.
- Toplu MTV ödemelerinin yapılabilmesi sağlanmıştır.
- Kamu Ortak ATM Projesi tamamlanmıştır.
- Okul Tahsilat Sistemi kurulmuştur.
- Kamu Personeli Elektronik Maaş Ödeme Sistemi ile entegrasyon sağlanmıştır.
- Dijital Dönüşüm Ofisi ile birlikte Ulusal Veri Sözlüğü projesinin birinci ve ikinci faz çalışmaları tamamlanmıştır.
ZİRAAT KATILIM, ÇALIŞANLARININ AYNI VİZYON VE STRATEJİ ETRAFINDA KENETLENEREK ORTAK HEDEFLERE ULAŞMASI ADINA, ADİL, REKABETÇİ VE SAYISAL UNSUR ÜZERİNE KURULU OLAN PERFORMANS SİSTEMİ, 2020 YILI İÇERİSİNDE MEVCUT YAPISINA YENİ ÖLÇÜM MODELLERİ VE BENZERİ PROJELER EKLEMEYE DEVAM ETMİŞTİR.
FİNANSAL YÖNETİM
Bankamız, büyüme hedefleri doğrultusunda aktif kalemler, kaynak çeşitliliği, getiri-maliyet dengesi özelinde bilanço ve gelir tablosu alt kırılımları ile irdelenmektedir. Etkin gelir ve gider yönetimi takibi ile gelirler ve/veya giderlerde oluşan olağan dışı bir artış ivedilikle Üst Yönetime bildirilmektedir.
Bütçeleme ve analitik bilanço çalışmaları kapsamında Banka’da 2019 yılında hayata geçirilen web tabanlı Yönetim Raporlama Sistemi, 2020 yılında oluşturulan yeni raporlarla birlikte 51 adete ulaşmıştır. 2020 Yılı içerisinde yaygınlaştırması yapılarak kullanıma açılan İl bazlı sektör analiz raporuyla Bankamızın, Katılım Bankacılığı ve Bankacılık sektörünün 3 aylık dönemler itibariyle gelişimleri istatistiki veriler ve web tabanlı görsel sunumlar ile analiz edilmektedir.
Hızlı ve doğru veri temini amacı ile 2020 yılında başlanılan yasal raporlama projemiz tamamlanmış olup kamu otoritelerine yapılan raporlamaların 10 dakikadan daha az bir süreç içerisinde oluşması sağlanmıştır. Model içerisine yerleştirilen tüm raporlar günlük olarak çalışmaktadır. Proje öncesinde manuel olarak yürütülen rapor hazırlığı için sarf edilen süreler, projenin yaygınlaşmasından sonra rapor kontrolleri ve hata tespitleri için kullanılmaktadır. Bu minvalde yasal raporlama süreçlerimizde etkinlik ve verimlilik büyük ölçüde artmıştır.
Bankamız çalışanlarının aynı vizyon ve strateji etrafında kenetlenerek ortak hedeflere ulaşması adına, adil, rekabetçi ve sayısal unsur üzerine kurulu olan performans sistemi, 2020 yılı içerisinde mevcut yapısına yeni ölçüm modelleri ve benzeri projeler eklemeye devam etmiştir.
Bu kapsamda ana bankacılık sistemi üzerinde;
- Portföy/şube kârlılığının etkin yönetilebilmesi, işlem şubesine/işlemi yapan portföy yöneticisine diğer birim müşterisine ilişkin harcadığı emek ve zamana istinaden gelir yansıtılmasını amaçlayan Servis Kontratı uygulaması projesi,
- Proje ve Firma Analiz departmanı çalışanlarının hazırladıkları rapor adedi ve puanları üzerinden performans ölçüm projesi,
- Bankamız Çalışanlarının bireysel performans değerlendirmeleri sonucunda oluşan başarı sıralamalarına göre belirlenen esaslar çerçevesinde otomatik performans primi hesaplama projesi,
- Şube ve portföylerin benzer özelliklerine göre segmente edilerek, hedef rakamlarının yapay zeka tabanlı olarak istatistiki analizlerle tahminleme projesi,
uygulama kapsamına alınmıştır.