Ziraat Katılım’ın Covid-19 Stratejisi ve Paydaşlarına Katkısı
COVID-19 PANDEMİSİNİN GÖRÜLDÜĞÜ İLK ANDAN İTİBAREN ÇALIŞMALARA BAŞLAYAN ZİRAAT KATILIM’IN ACİL DURUMLA MÜCADELE EDEBİLMEK AMACIYLA KURDUĞU İSAD (İŞ SÜREKLİLİĞİ VE ACİL DURUMU) KOMİTESİ, TÜM ÇALIŞMALARI YÖNETEREK KOORDİNE ETMİŞTİR.
Covid-19 pandemisinin görüldüğü ilk andan itibaren çalışmalara başlayan Ziraat Katılım’ın acil durumla mücadele edebilmek amacıyla kurduğu İSAD (İş Sürekliliği ve Acil Durumu) Komitesi, tüm çalışmaları yöneterek koordine etmiştir.
Banka’da bu kapsamda yürütülen çalışmalara ve alınan önlemlere aşağıda yer verilmektedir:
- Genel Müdürlük binalarının ortak kullanım alanlarında ve lavabolarında, dezenfekte amaçlı temizlik çalışmaları sıklaştırılmıştır.
- Lavabolardaki el yıkama köpükleri; mikro biyolojik analiz raporları ve ürün güvenliği raporlarını haiz ürünler seçilmiş ve konumlandırılmıştır.
- Genel Müdürlük binalarının tamamı, gümüş iyonizer olarak isimlendirilen maddeyi içeren anti-bakteriyel ve anti-viral dezenfektasyon işleminden geçirilmiştir. Etkililik süresi 6 ay olan bu uygulamaya ilave olarak, Genel Müdürlük binaları, tüm çalışma ve ortak kullanım alanlarını kapsayacak şekilde ilave bir dezenfektasyon işlemine tabi tutulmuştur.
- Genel Müdürlük binalarındaki halılar için anti-viral koruyuculuk sağlayan özel dezenfektan malzeme ile dezenfektasyon işlemi yapılmıştır.
- Eminönü ve Maltepe Genel Müdürlük binaları ile tüm şubeler için termal kamera alınmıştır. Termal kamerada ateşi 37,5 derecenin üzerinde çıkan çalışanların ve misafirlerin bu kez manuel olarak ateş ölçümleri yapılmaktadır. Manuel ölçüm sonucu da ateşin 37,5 derecenin üzerinde olduğu teyit edildiğinde, kişinin içeriye girişi engellenerek en yakın sağlık kuruluşuna yönlendirilmektedir.
- Servis kullanan çalışanların kullandıkları servislerin düzenli olarak dezenfekte edilmesi sağlanmış ve temizlik periyotları sıklaştırılmıştır. Personel taşıma servisleri sosyal mesafe kuralına göre yeniden planlanmıştır.
- Temizlik alanlarına ve ortak kullanım alanlarına bilgilendirici görseller asılmıştır.
- Çalışanlar, Banka portalında “Covid-19 hakkında bilgilendirme ve alınması gereken tedbirler’’ başlığı altında yer alan metin ile bilgilendirilmiştir.
- İşyeri hekimi, Genel Müdürlük binalarında her katta 15 dakika süreyle çalışanlara yüz yüze bilgilendirme yapmıştır.
- Genel Müdürlük binalarında ve şubelerde alınması gereken tedbirlerle ilgili afişler asılmıştır.
- Yurt dışına çıkışlar onaya bağlanmış, dönüşlerde ise zorunlu 14 gün izne çıkarılma uygulaması başlatılmıştır.
- Eğitimlerin ve mülakatların online olarak yapılması sağlanmıştır.
- Engelli, hamile, süt izinli ve dezavantajlı personelin izne çıkarılması durumunda oluşabilecek yedekleme ihtiyacı için senaryo oluşturulmuştur.
- Oluşan rapor ve izin taleplerini karşılamak üzere; yedekleme, envanter ve senaryo çalışması yapılmıştır.
- Bankolar ile müşteriler arasına şerit çekilerek sosyal mesafenin korunması sağlanmıştır. Bankolara ayrıca pleksi cam yerleştirilerek hastalığın dağılması engellenmiştir.
- Zorunlu sebepler dışında müşteri ziyaretleri ertelenmiştir.
- Takım elbise temizliğinin zor olması ve hijyenik nedenlerle geçici süreyle Business Casual olan kıyafet zorunluluğu kaldırılmış, Smart Casual kıyafet giyme imkânı sağlanmıştır.
- Personele uzaktan erişim yetkisi tanımlanmış ve gerekli donanım tedarik edilmiştir.
- Banka’da çay, kahve ve diğer ikramların tek kullanımlık malzemeler (bardak, çatal, kaşık vb.) ile yapılması sağlanmıştır.
- Maske ve eldiven kullanımı konusunda tüm çalışanlar bilgilendirilmiştir. Çalışma ortamı, asansör, mutfak, mescit, personel taşıma servisi gibi ortak alanlarda maske takılması zorunluluğu getirilmiştir.
- Tüm şubelere koruyucu malzeme ve dezenfektan gönderimi yapılmıştır. Gönderim ulaşmayan şubelere, bu malzemeleri bulundukları bölge ve lokasyonlardan temin edebilme imkânı verilmiştir.
- Şube dış cephesinde bulunan ATM’lerin gün içinde 2 saat aralıklarla temizlenmesi sağlanmaktadır.
- Müşterilerin şube dışı kanallara yönlendirilmesi için gerekli bilgilendirmeler sosyal medya, SMS ve e-mail vasıtasıyla yapılmaktadır. Bu istikamette, ATM para çekme limitleri 5.000 TL’ye yükseltilmiştir.
- Şubelerde, müşterilerin bekleme holüne sosyal mesafe gözetilerek alınması ve bekletilmesi sağlanmıştır.
- Vaka tespit edilen şubelerin ve personelinin karantina altına alınması sağlanarak, hizmete mobil şube ile devam edilmesi sağlanmıştır.
- Genel Müdürlük lokasyonunda çalışan personelin, sosyal mesafe kuralına uygun oturma düzeninde, belli gruplar ve süreler gözetilerek yemekhanede bulunması sağlanmıştır. Salata bar servisi bireysel kullanımdan çıkarılarak, paket halinde kullanıma sunulmuştur.