Kişisel bilgilerin gizlilik ve güvenliğine önem veriyor; en gelişmiş ve güncel önlemleri takip ederek sistemlerimizi güncelliyoruz.
Kişisel güvenlik ve gizliliğinizi en yüksek seviyede tutabilmek adına, sizin de bazı hususlara dikkat etmeniz gerektiğini hatırlatmak isteriz:
- Özellikle sahte olabileceğinden şüphelendiğiniz e-posta, sms ve web site yönlendirmelerine dikkat ediniz. Kaynağından emin olmadığınız linkleri tıklamayınız, ekleri açmayınız.
- Bu tip dolandırıcılık girişimi ile dolandırıcılar, sahte web sitelerine giriş yaptığınız kimlik bilgilerinizi veya parolanızı ele geçirebilir. İnternet ve Mobil Bankacılık bilgilerinize erişerek hesaplarınızdan para transferi gerçekleştirebilir.
Ziraat Katılım Bankası olarak güvenliğinize önem veriyoruz:
- Hiçbir şekilde şifre ve parola gibi kişisel bilgilerinizi talep etmiyoruz.
- Hiçbir şekilde SMS veya e-posta gönderimi ile web sitemize yönlendirme gerçekleştirmiyoruz. Tarafınıza gönderilen bu tarz SMS ve e-postalara lütfen cevap vermeyiniz ve kişisel bilgilerinizi paylaşmayınız.
İnternet Şubesinden faydalanabilmek için bazı güvenlik adımlarından geçilerek kullanıcının sistem tarafından tanınması gerekmektedir. Müşteri numaranız, şifreniz ve SMS doğrulama şifreniz ile sisteme kendinizi tanıtarak kimlik doğrulamanızı gerçekleştirmiş olursunuz.
İnternet Şubesi üzerinden yaptığınız işlemler sırasında, işlemlerinin güvenliğini arttırmak amacıyla alınmış bir güvenlik önlemidir.
Katılım Mobil uygulamasına "Beni Hatırla" özelliği ile tanımlanan, tek şifre ile giriş sağladığınız cihazınıza gelen Mobil Bildirim ile belirlenen süre içerisinde İnternet Şubesine giriş yapabilirsiniz.
Mobil Bildirim'in ulaşması için cihazınızın Katılım Mobil uygulamasında Bildirimler izninizin açık olması gerekmektedir. "Beni Hatırla" özelliği ile tanımladığınız birden fazla cihazınız olması durumunda, Mobil Bildirim giriş sırasında kullanacağınız cihazınızı kayıtlı cihazlarınız arasından seçebilirsiniz.
İnternet Şubemiz aracılığıyla yapılan, belirli miktarlar üzerindeki işlemler için bankamızda iletişim telefonu olarak kayıtlı cep telefonunuza bilgilendirme mesajları gönderilir. Böylelikle İnternet Şube'den yapılan bütün işlemlerden haberdar olabilirsiniz.
İnternet Bankacılığı müşterilerini hedefleyen olta saldırıların önüne geçmek üzere, İnternet Şubesi giriş sırasında Güvenlik Resmi kullanımı uygulanmaktadır.
İnternet Şubesi oturumlarınızda SSL güvenlik sertifikası kullanılmaktadır.
SSL, network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür.
SSL, gönderilen bilginin kesinlikle ve sadece doğru adreste deşifre edilebilmesini sağlar. Bilgi gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından deşifre edilebilir. Her iki tarafta da doğrulama yapılarak işlemin ve bilginin gizliliği ve bütünlüğü korunur.
İnternet Bankacılığı oturumunuz esnasında size verilen sürede işlem yapmadığınız takdirde bir ikaz penceresi çıkacak ve işlemlere devam etmek isteyip istemediğiniz sorulacaktır. Size verilen süre içerisinde bu pencereye de herhangi bir yanıt vermediğiniz veya oturumu kapat seçeneğini tıkladığınız durumlarda oturumunuz kapatılacaktır. İşlemlere devam etmeyi seçerseniz, oturum süreniz devam edecektir.
Tüm ATM ‘lerimizde (CPK) Kart Kopyalama Önleyici cihaz ile kart okuyucu bölgesinde elektromanyetik koruma alanı oluşturarak kartların kopyalanması engellenmektedir.
İnternet Şubesi Güvenlik ayarlarınızdan işlem limiti, işlem kısıtı, erişim zamanı ve erişim tanımlama (IP, ISP, yurt içi, yurt dışı) bazlı sınırlama ve kısıtlama yapabilirsiniz.
Cep telefonu bilgileri şubelerimizden ya da Ziraat Katılım Mobil uygulamamızdan güncellenebilmektedir.
Katılım Anahtar Nedir?
Katılım Anahtar, bankamız dijital kanallarında güvenlik doğrulaması amacıyla kullanılır.
Katılım anahtar sadece size özel ve değiştirebileceğiniz bir bilgidir.
01.01.2021 itibarı ile yasal düzenlemeler doğrultusunda Anne Kızlık Soyadı,vb. kimlik bilgileri güvenlik doğrulamalarında artık kullanılmayacaktır.
Katılım Anahtar Nerede Kullanılır?
01.01.2021 itibari ile Internet Şube/Katılım Mobil şifrenizi unuttuysanız Şifremi Unuttum adımında şifrenizi belirlemek için kullanabilirsiniz.
Bankamız müşterisi olup Şifre Al uygulamasından ilk defa İnternet Şube / Katılım Mobil şifrenizi belirlemek için kullanabilirsiniz
Katılım Anahtar Nasıl Oluşturulur?
Katılım Anahtarı bulunmayan müşterilerimize İnternet Şube / Katılım Mobil ilk giriş sırasında oluşturması istenecektir.
Hem Bireysel hem Kurumsal müşterilerimiz Katılım Anahtar belirlemek zorundadır.
Güvenliğiniz için Katılım Anahtarı banka personeli dahil kimseyle paylaşmayınız.
Katılım Anahtar Unuttuğumda Ne Yapmalıyım?
İnternet Şube / Katılım Mobil uygulamamıza giriş yaparak menü içerisinden yeniden belirleyebilirsiniz.
Dijital kanallarımızdan yapılan tüm işlemler belirlenmiş limitler dâhilinde yapılabilir. Limitin üstünde herhangi bir işlem yapılamaz
IP ya da ülke kısıtlaması ile sadece belirli cihaz ya da ülkelerden giriş yapılmasını izin verilebilir.
Müşterilerimiz Dijital Kanalarda hesaplarını görüntüleme ya da işleme kapatabilir.
Zaman kısıtlama ile Dijital Kanal giriş zamanları sınırlandırılabilir.
İnternet bankacılığı işlemlerinizin teyidi için 0850 222 50 00 numaralı hattan yapılan aramalara yanıt veriniz.
Ziraat Katılım İnternet Şubesine; www.ziraatkatilim.com.tr, www.ziraatkatilim.com adreslerinden İnternet Şubesi girişini tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Ortak kullanıma açık olan internet kafe gibi yerlerdeki bilgisayarlardan İnternet Şubesine giriş yapmayınız.
Tanıdığınız kişiler olsa bile, e-posta ve mesajlaşma programları kanalıyla gelen veya yukarıda bulunan bir linki tıklayarak İnternet Şubemize erişmeyi denemeyiniz.
İşlemlerinizi tamamlayınca, İnternet Şubesini terk etmek için mutlaka “Güvenli Çıkış” butonunu kullanınız.
Yalnızca lisanslı işletim sistemi kullanınız ve web tarayıcınızı güncel tutunuz. Zararlı yazılımlar, güncelliğini kaybetmiş işletim sistemi ve tarayıcılardaki güvenlik açıklarını kullanırlar.
Bilmediğiniz kişilerden iletilen e-postalar yoluyla gelen ekli dosyaları açmayınız.
Cep telefonunuzu virüslere ve zararlı yazılımlara karşı koruyunuz. Anti virüs programlarının kurulu ve güncel olmasına dikkat ediniz. Uygulama marketleri (AppStore, Google Play Store) dışındaki herhangi bir platformdan telefonunuza uygulama indirmeyiniz.
İnternet kullanımı sırasında olası güvenlik açıklarının tespiti ve giderilmesinin yanında olabilecek saldırılara karşı korunabilmeniz için bir anti-virüs programı, bir casus tarayıcı program (anti spyware – anti malware) ve bir güvenlik duvarı yazılımı (Firewall) kullanmanız çok önemlidir. Bazı güvenlik yazılımları, bu üç özelliği birden bünyesinde barındırır. Casus tarayıcı programlar, internet kullanım bilgilerinizi toplamaya çalışan casus yazılımlara karşı bilgisayarınızı korurken güvenlik duvarı yazılımları, bilgisayarınızdaki programlarının bilginiz dışında internete bağlanmasına engel olur.
Anti-virüs yazılımınızın veri tabanını güncel tutunuz. Bilgisayarınızda periyodik olarak virüs taraması yapınız.
Sosyal Mühendislik
- Sosyal ağlarda veya telefonda kendisini arkadaşınız, bankamız çalışanı veya emniyet görevlisi olarak tanıtan kimseyle kişisel ve hesap bilgilerinizi paylaşmayınız.
- Kendini polis, asker, hâkim, savcı vb. şeklinde tanıtarak sizden para talep eden kişilere inanmayınız. Tanımadığınız kişiler tarafından aranarak T.C. kimlik numarasına veya telefon hattına para yatırılması taleplerine itibar etmeyiniz. Bu ve benzeri durumlarda 155 Polis İmdat Hattı'nı arayınız.
- Bankanızın size önemli ve acil durumlarda ulaşması gerekebilir. Bu nedenle iletişim bilgilerinizin bankanız kayıtlarında her zaman güncel olmasına dikkat ediniz.
- Bankamız ile alakalı her türlü sorularınız için 0850 222 50 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezimizi arayabilirsiniz.
Kişisel bilgilerinizi gizli tutunuz. Doğum tarihi, kimlik numarası, anne kızlık soyadı gibi bilgilerinizi; telefon ya da e-posta ile talep eden kişilere karşı dikkatli olunuz.
Müşteri numaranız, şifrenizi aynı yerde saklamayınız, not etmeyiniz ve hiçbir şekilde e-posta vasıtasıyla göndermeyiniz.
Şifre seçerken geçerli ve güvenli olması için lütfen aşağıdaki maddeleri göz önünde bulundurunuz:
- Rakamlardan oluşmalı ve 6 haneli olmalıdır.
Ardışık ya da tekrar eden rakamlardan oluşmamalıdır.
Kişisel bilgilerinizi veya telefon numaranızı Tek Şifre olarak kullanmayınız.
Yeni şifreniz, son 3 şifrenizden farklı olmalıdır.
İnternet Şube bilgilerinizi kolay ulaşılabilir ve başkasının eline geçebilir şekilde herhangi bir yerde bulundurmayınız.
Banka ve Müşteri İletişim Merkezi çalışanlarımız dâhil olmak üzere şifrenizi kimseyle paylaşmayınız.
Şifrenizin, kolay tahmin edilebilir rakamlar (doğum yılınız,vb.) içermemesine özen gösteriniz.
Şifrenizi, belirli aralıklarla değiştiriniz.
Ziraat Katılım Bankası'ndan geldiğini iddia eden e-posta adreslerine dikkat ediniz. Ziraat Katılım sadece bilgilendirme amaçlı e-posta göndermektedir. Sizden herhangi bir bilgi istememektedir. Böyle bir durumda 0850 222 50 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ne bilgilendirme yapınız.
E-posta ile gelen bağlantılara tıklayarak kişisel veya güvenlik bilgilerinizi girmeyiniz.
E-posta gibi internet hizmetlerine erişim detaylarınızı gizli tutunuz.
Ziraat Katılım Bankası, e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamaktadır ve kişisel bilgilerinizi istememektedir. Bu tarz e-postalara yanıt vermeyiniz.
- Tanıdığınız kişiler olduğu durumlarda dahi, e-posta ve mesajlaşma programları kanalıyla gelen veya yukarıda bulunan bir linki tıklayarak Katılım Mobil'e erişmeyi denemeyiniz.
- Cep telefonunuzun çalınması veya başkalarının eline geçmesi durumunda, telefonunuzu başkaları tarafından kullanılmaması için cep telefonunuzda açılış şifresi kullanmanız son derece önemlidir. Böylece bilginiz dışında, 3. şahıslar cep telefonunuzdaki uygulamaları kullanamayacaklardır.
- Telefonunuzun kilitlenme ya da tuş kilidi özelliğini aktif hale getiriniz. Kilidin açılması için varsa şifre özelliğini devreye sokunuz. Bu uygulamalar güvenliğinizi sağlayarak sizden başkasının telefonunuzu kullanmasını engeller.
- Katılım Mobil uygulamasını kullandığınız sırada cep telefonunuzda bluetooth kapalı olmalıdır. Bluetooth uygulamasının kapalı olması, Katılım Mobil uygulamasını kullanırken daha güvenli işlem yapmanızı sağlayacaktır. Bluetooth üzerinden gelen, kaynağını ve güvenilirliğini bilmediğiniz dosyaları kabul etmeyiniz.
- İşlemlerinizi tamamlayınca, Katılım Mobil'den çıkış için mutlaka “Güvenli Çıkış” butonunu kullanınız.
- Mobil bilgilerinizi kolay ulaşılabilir ve başkasının eline geçebilir şekilde herhangi bir yerde bulundurmayınız.
- Güvenliğiniz için Katılım Mobil’de oturum süresi belirleyebilirsiniz. Belirlediğiniz oturum süresi içerisinde ( 60 sn, 180 sn, 600 sn veya 900 sn ) uygulama açıkken başkalarının erişebileceği yerlere telefonunuzu bırakmayınız.
- Mobil bankacılık işlemlerinizin teyidi için 0850 222 50 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezi’mizden yapılan aramalara yanıt veriniz.
ATM 'den işlem yaparken kimseden yardım almamalısınız.
ATM 'lerimize kartınızı taktıktan sonra şifre tuşlarken, şifrenizin başkaları tarafından görülmemesine özen göstermelisiniz.
İşleminiz sonuçlanana kadar ATM 'in başından ayrılmamalısınız.
Kartınızın ATM 'de sıkışması durumunda 0850 220 50 00 Müşteri İletişim Merkezi arayarak kartınızı kullanıma kapatabilirsiniz.