Engelsiz Bankacılık

Ziraat Katılım, engelli müşterilerinin bankacılık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak adına, Engelsiz Bankacılık uygulamaları geliştirmeye devam etmektedir.

  • Engelsiz Bankacılık çalışmaları kapsamında, Bankamız personeline engelli müşterilerimizle iletişimin güçlendirilmesi amacıyla işaret dili eğitimleri verilmiştir.

  • Braille alfabesi bilgilendirme panosu: Şubelerimizde görme engelli müşterilerimize özel engelsiz bankacılık işlemleri yapılmaktadır.

  • E eğitim: Ziraat Katılım Bankası’nın engelli müşterilerini tanıma ve onlar için daha fazla farkındalık oluşturmak amacıyla hazırlanan e-eğitim platformu, tüm personelin kullanımına sunularak çalışanlarımıza işaret dili eğitimi verilmiştir.

  • Sistem altyapı çalışmaları: Engelli müşterilerimize çeşitli işlem kolaylıkları, öncelikler ve avantajlar sunulmasına olanak sağlayacak sistem altyapı çalışmalarımız tamamlanmış ve faaliyete sunulmuştur.

  • Engelli ve 70 yaş üzeri müşterilerimiz sıramatiklerimizden öncelikli olarak sıra numaraları alabilmektedir.

  • Şube içinde uygulanan hissedilebilir yürüme yüzeyi ile görme engelli müşterilerin yönlendirilmesi sağlanmıştır.

  • Rampa uygulaması ile ortopedik engelli müşterilerin şubeye erişimi kolaylaştırılmıştır.

  • Şube girişleri, ortopedik engelli müşteriler için uygun hâle getirilmiştir.

  • Çağrı butonu ile engelli müşterilerin müşteri temsilcisine daha kolay ulaşımı sağlanmıştır.

Ortopedik Engelli Müşterilerimiz için Düzenlemeler

Bursa Şubemiz ve İZU Halkalı Kampüsü'nde kurulan ortopedik engelli ATM'ler müşterilerimizin kullanıma sunulmuştur.

Ana ortağımız bünyesinde bulunan ortopedik engelli ATM‘ler ek ücret alınmadan kullanılabilmektedir.

 

Görme Engelli Müşterilerimiz için Düzenlemeler

Görme engelli veya görme zorluğu yaşayan müşterilerimiz için tüm ATM'lerimizde kulaklık girişi ile aktive olan "sesli menü"  uygulaması devreye alınmıştır. Bankamız müşterileri, "Bakiye Sorma", "Para Çekme", "Para Yatırma" ve diğer banka müşterileri BKM ortak işlem setinde yer alan işlemleri gerçekleştirebilmektedir.

Bankamız sesli menülere tüm ATM’lerimizden erişilebilmektedir.

  • Sesli işlem menüsü, kulaklık takılması durumunda aktif olmaktadır.

  • Kulaklık takılarak başlatılan sesli menü uygulamasında ATM ekranı otomatik olarak karartılmaktadır.

  • İşlem sırasında kulaklık çıkartılması durumunda işlem sonlanır ve kart iade edilir.

  • İşlem esnasında uyarılar, yönlendirmeler, onay ve hata mesajları gibi bilgiler sesli okunmaktadır.

  • Sesli menüde ses tekrarlama özelliğiyle ses yüksekliği müşterilerimiz tarafından ayarlanabilmektedir.

  • İşlemler sesli yönlendirme ve kabartmalı tuşlar yardımıyla gerçekleştirilmektedir.

  • Görme engelli müşterilerimizin seçim yapabilmelerini kolaylaştırabilmek için IVR’da tuşlama süreleri uzun tutulmuştur.

  • Mobil Şubemiz görme engelli müşterilerimiz için ekran okuyucu programlarla uyumlu hale getirilmiştir.

  • İşitme engelli müşterilerimizin Katılım Mobil’den hizmet alarak işlemlerini yapabilecekleri chat kanalı (çevrimiçi yazışma) hizmeti devreye alınmıştır.