2023 FAALİYET RAPORU
Denetim Komitesinin İç Denetim, İç Kontrol ve Uyum ile Risk Yönetimi Sistemlerinin İşleyişine İlişkin Değerlendirmeleri

Bankamızda iç denetim, iç kontrol, uyum ve risk yönetimi faaliyetleri; Denetim Komitesi’ne bağlı olarak İç Sistemler Grup Başkanlığı bünyesinde görevlerini ifa eden Teftiş Kurulu Başkanlığı, İç Kontrol Bölüm Başkanlığı, Uyum Bölüm Başkanlığı ve Risk Yönetimi Bölüm Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.

Tüm birim, şubeler ile denetime tabi iştirakleri kapsayacak şekilde tesis edilmiş olan organizasyon;

İç Denetim Sisteminin İşleyişi

Teftiş Kurulu Başkanlığı; Banka’nın tüm birimleri ile yurt içi ve yurt dışı şubelerinin ve iştiraklerinin yürüttüğü faaliyetlerin kanun ve ilgili diğer mevzuat ile banka içi strateji, politika, ilke ve hedefler doğrultusunda yürütülüp yürütülmediğini, iç kontrol ve risk yönetimi sistemlerinin etkinliğini ve yeterliliğini risk odaklı denetim anlayışı çerçevesinde denetlemektedir.

Başta Bankacılık Kanunu olmak üzere; BDDK’nın Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkındaki Yönetmeliği, Bağımsız Denetim Kuruluşlarınca Gerçekleştirilecek Banka Bilgi Sistemleri ve Bankacılık Süreçlerinin Denetimi Hakkındaki Yönetmeliği, Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkındaki Yönetmeliği, Faizsiz Bankacılık İlke ve Standartlarına Uyuma İlişkin Tebliğ ve ilgili diğer dış mevzuat hükümleri ve de Banka içi düzenlemeler doğrultusunda; Banka’nın faaliyetleri, asli ve tali süreçleri oluşturan işlem adımları ve iş süreçleri, Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından doğruluk, etkinlik ve verimlilik yönünden değerlendirmeye tabi tutulmuştur.

Teftiş Kurulu Başkanlığı bünyesinde 2023 yılında yürütülen çalışmalara aşağıda yer verilmiştir:

2023 yılı iç denetim planı oluşturulurken; BDDK’nın Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkındaki Yönetmeliği’nin “riske dayalı denetim” ve “iç denetim planı” ile ilgili hükümleri gözetilmiştir. Teftiş Kurulu Başkanlığı’nca, Banka’nın faaliyetleriyle ilgili maruz kaldığı riskler ve bunlara ilişkin kontroller dikkate alınarak risk değerlendirmeleri yapılırken, Genel Müdürlük ilgili birimlerinden bilgiler ve veriler temin edilmiş ve yöneticilerin görüşlerine başvurulmuştur. Temin edilen veriler ve görüşler doğrultusunda risk değerlendirme raporu ve risk matrisi oluşturulmuştur. Nihayetinde, iç denetim planı kapsamına alınacak birim, şube ve iş süreçleri, bilgi sistemleri süreçleri ve diğer denetim faaliyetleri belirlenmiştir.

İç denetim planı kapsamına alınan şube, bankacılık süreçleri, bilgi sistemleri, Genel Müdürlük birimleri, dış/destek hizmet firmalarının denetimleri ve diğer denetimler tamamlanmıştır. BDDK’nın Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkındaki Yönetmeliği’nin “iç denetim raporları” ile ilgili hükümleri gözetilerek Teftiş Kurulu Başkanlığı’nca yürütülen iç denetim faaliyetleri ve sonuçlarına çeyrek dönemler bazında hazırlanan faaliyet raporları içerisinde yer verilmiştir.

Mahiyeti ve niteliği itibarıyla denetim planı içerisinde öngörülemeyen inceleme/soruşturma faaliyetleri, incelemeye/soruşturmaya konu vakaların Teftiş Kurulu Başkanlığı’nca tespit edilmesi veya Teftiş Kurulu Başkanlığı’na bildirilmesi üzerine titizlikle ve ayrıntılı şekilde yürütülmüş ve sonucunda hazırlanan raporlar Genel Müdürlük birimlerine ve ilgili kurumlara gönderilmiştir.

Bilgi sistemleri ve bankacılık süreçleri üzerindeki kontrollerin etkinlik, yeterlilik ve uyumluluğu hakkında güvence sunmak üzere düzenlenen 2023 yılına ait yönetim beyanı içerisinde; iş süreçleri denetimleri, bilgi sistemleri denetimleri ve destek/dış hizmet kapsamındaki firmaların denetimlerine ilişkin raporlar da ek yapılarak hazırlanmıştır.

Teftiş Kurulu Başkanlığı’nca yürütülen denetimler sırasında faizsiz bankacılık ilke ve standartlarına uygunluk denetimleri de gerçekleştirilmiştir. Bu denetimlerin sonuçları ve bulgulara yönelik alınan aksiyonlar Denetim Komitesi ve Danışma Komitesi’nin bir araya geldiği iki toplantıda gündeme getirilmiştir.

Merkezden denetim faaliyetleri kapsamında oluşturulan temel senaryolara takılan şüpheli işlemler incelenmektedir. Merkezden denetim faaliyetlerine senaryoların sayısı ve çeşitliliği artırılarak 2024 yılında da devam edilecektir.

Ziraat Finans Grubu bünyesindeki iştiraklerin bir kısmında kullanılmakta olan internet tabanlı denetim modülü geliştirmelere devam edilmesi suretiyle aktif şekilde denetimlerde kullanılmaktadır.

Teftiş Kurulu Başkanlığı; yasal düzenlemeler, BDDK ve TCMB kararları ile Banka Üst Yönetim ve Genel Müdürlük birimlerinin öngördüğü değişiklikleri yakından izlemiş ve denetim noktalarını düzenli olarak güncellenmiştir.

Mevcut kadromuzun bilgi seviyesini artırmak amacıyla düzenli olarak banka içi ve banka dışı eğitimler verilmiştir. Bilgi sistemleri denetimlerini gerçekleştiren müfettişlere ağ güvenliği, Windows güvenliği ve güvenli yapılandırma eğitimleri verilmiştir. Ayrıca bilgi güvenliği alanında önemli standartlardan olan ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi’nin denetimi için eğitim alınmış ve eğitim sonunda yapılan sınavda başarı sağlayan müfettişler ISO 27001 Baş Denetçi sertifikasını almaya hak kazanmıştır. Diğer yandan veri analitiği tekniği ile yapılan denetimlerde yararlanılmak üzere müfettişlerin SQL Server Eğitimi alması sağlanmıştır. Ayrıca Türkiye Katılım Bankaları Birliği tarafından Faizsiz Bankacılık İlke ve Standartlarına Uyum ve Denetim sertifikasyon programına katılan müfettişlerimiz eğitim sonucundaki sınavı da başarıyla tamamlayarak sertifikalarını almaya hak kazanmıştır.

Teftiş Kurulu Başkanlığı; faaliyetleri, ürettiği değerleri ve önerileriyle Banka Üst Yönetiminin karar alma süreçlerine olumlu katkılar sunmayı hedeflemektedir.

İç Kontrol Sisteminin İşleyişi

İç Kontrol Bölüm Başkanlığı Faaliyetleri; Şubeler ve Merkezi Kontrol, Genel Müdürlük Kontrol, Bilgi Sistemleri İç Kontrol, Katılım Bankacılığı Kontrol ve Uyum olarak Banka’nın strateji amaç ve politikaları ile yasal mevzuata uygun olarak oluşturulmuştur. Bununla birlikte değişen strateji, risk algısı ve koşullara uyumun zaman kaybedilmeden sağlanmasını temin etmek için proaktif bir yapı benimsenmiştir.

İç Kontrol Faaliyetlerinin amacı; Banka’nın varlıklarının korunmasını, faaliyetlerin etkin, verimli bir şekilde yürütülmesini, muhasebe ve raporlama sisteminin güvenilirliğini, bütünlüğünü ve bilgilerin zamanında elde edilebilirliğini sağlamaktır.

İç Kontrol sistemi “Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmelik” 9. madde 3. fıkrası “İç Kontrol sistemi, Banka’nın yurt içi ve yurt dışı şubeleri ile genel müdürlük birimlerini, konsolidasyona tabi ortaklıklarını ve tüm faaliyetlerini kapsayacak şekilde yapılandırılır.” gereğince genel müdürlük birimleri, yurt içi şubeleri, yurt dışı şubeleri ve konsolidasyona tabi ortalıklarını kapsayacak şekilde kurgulanmıştır.

Şube kontrol faaliyetleri; yeni açılan şubelerin açılış tarihleri, mevcut şubelerin dönemsel risklilik durumları ve en son düzenlenen rapor tarihleri dikkate alınarak hazırlanan kontrol programları, yerinden, uzaktan ve merkezi kontrol faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilmiştir. Şube iç kontrol faaliyetleri sürecinde risk ve kontrol bilincini artırmak ve operasyonel risklerden kaynaklanan kayıpların oluşmasını engellemek için şube personeli sürekli olarak bilgilendirilmiştir.

Merkezi kontrol faaliyetleri ile Banka genelinde iç kontrol kültürü ve iç kontrol sisteminin kurulmasına, geliştirilmesine ve olası risklerin erken aksiyon ile önlenmesi ve azaltılması ile sürekli izleme fonksiyonuna katkı sağlanmıştır. 2024 yılında da iç kontrol faaliyetlerinin proaktif, etkin ve daha verimli olması adına merkezi kontrol süreçlerinin geliştirilmesine devam edilecektir.

Kontrol faaliyetlerimizi daha etkin ve verimli hale getirmek adına, şubelerde web tabanlı kontrol modülü üzerinden kontrol faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Kontrol modülü sayesinde Banka faaliyetlerinin gerek iç gerekse dış mevzuat ve rekabet koşulları ile uyumlu bir şekilde yürütülmesine katkı sağlanmıştır.

Genel Müdürlük birimlerinde gerçekleştirilen kontrol faaliyetleri; kanun, ilgili diğer mevzuat, banka içi politika, kurallar ve bankacılık teamülleri çerçevesinde; birimlerin işlevleri, taşıdıkları riskler, banka bilançosuna etkileri, görev tanımları dikkate alınarak oluşturulmaktadır.

Bankamız bünyesinde işlevsel görev ayrımı, sorumlulukların paylaştırılması, muhasebe ve raporlama sisteminin, bilgi sisteminin ve banka içi iletişim kanallarının etkin çalışacak şekilde tesisi, banka iş süreçleri üzerindeki kontrollerin ve iş adımlarının gösterildiği iş akım şemalarının oluşturulması konularında iç kontrol faaliyetlerinde bulunulmuştur.

İç Kontrol Faaliyetlerinin teknoloji odaklı, merkezi, gerçek zamanlı gerçekleştirilebilmesi ve ilgili iş birimlerince genele yaygın eksikliklere ilişkin daha hızlı aksiyon alınabilmesi adına Ar-Ge çalışmaları yapılmaktadır.

Bankada yürütülen faaliyetlere ilişkin süreçlerin iyileştirilmesine ve bu süreçler üzerinde her seviyedeki personel tarafından uyulacak ve uygulanacak kontrol noktalarının tesis edilmesine, süreçler üzerindeki kontrollerin etkinliğinin artırılmasına, muhtemel risklerin önlenmesine, müşteri memnuniyetinin sağlanmasına ve maliyet azaltıcı tedbirlerin alınmasına yönelik olarak öneri raporu uygulaması 2023 yılında da devam etmiştir.

Bu hususlara ilave olarak Banka’nın gerçekleştirdiği ve gerçekleştirmeyi planladığı tüm faaliyetleri ile yeni işlem ve ürünlerin kanuna ve ilgili mevzuata, Banka içi politika ve kurallar ile bankacılık teamüllerine uyumu kontrol edilmektedir. Uyum kontrolleri kapsamında Banka içinde düzenlenen ya da güncellenen mevzuat da incelenmekte ve oluşan görüşler ilgili iş birimleri ile paylaşılmaktadır.

İç Kontrolörlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla yıl içerisinde muhtelif eğitimlere katılım sağlanmış, iç kontrol faaliyetlerine ilişkin kurum çapında farkındalığı artırmak amacıyla Banka personeline verilen eğitimlere İç Kontrolörler tarafından destek verilmiştir.

Danışma Komitesi Koordinasyon Servisi; Faizsiz Bankacılık İlke ve Standartlarına Uyuma İlişkin Tebliğ kapsamında Danışma Komitesi Sekretarya ve Uyum faaliyetleri etkin ve verimli bir şekilde yürütülmüş olup bu kapsamda yerine getirilen faaliyetler ilgili iş birimleriyle paylaşılmıştır.

Ayrıca, tüm bu faaliyetler neticesinde ortaya çıkan bulgular Bankamız ilgili iş birimleri ve Üst Yönetim ile dönemsel olarak paylaşılmıştır.

Uyum Sisteminin İşleyişi

Bankada suç gelirlerinin aklanmasının, terörün ve kitle imha silahlarının yayılmasının finansmanının önlenmesine yönelik faaliyetler; ulusal ve uluslararası düzenlemelere uygun şekilde yürütülmektedir.

Uyum faaliyetleri; Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmeliğin 18. maddesi çerçevesinde uyum kontrolleri gerçekleştirilerek bu kapsamda; kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Banka içi politika ve kurallardaki değişiklikler hakkında Bankamız personeli en kısa sürede bilgilendirilmektedir.

5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun’da meydana gelen değişiklikler doğrultusunda güncellenen Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Tedbirler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Bankamız organizasyon yapısında meydana gelen değişiklikler ve Ziraat Finans Grubu Uyum Politikası çerçevesinde Bankamız uyum politikası ve prosedürleri güncellenmiş, organizasyonel yapı güçlendirilmiştir.

Banka’nın gerçekleştirdiği ve gerçekleştirmeyi planladığı tüm faaliyetleri ile yeni işlem ve ürünlerin, kanuna ve ilgili diğer mevzuata, Banka içi politika ve kurallar ile bankacılık teamüllerine uyumu kontrol edilmektedir. Ayrıca uyum kontrolleri kapsamında Banka içinde düzenlenen ya da değiştirilen mevzuat da incelenmekte ve oluşan görüşler ilgili iş birimleri ile paylaşılmaktadır. Banka, sunmuş olduğu ürün ve hizmetlerin yasa dışı faaliyetlere aracı olarak kullanılmaması için önleyici kontrol mekanizmaları geliştirmekte, proaktif önlemlerle suç gelirleriyle mücadelede hızlı aksiyon almaktadır.

Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine İlişkin Yükümlülüklere Uyum Programı Hakkında Yönetmelik uyarınca oluşturulan ve uyum programına uygun gerçekleştirilen, suç gelirlerinin, terörün finansmanının ve kitle imha silahlarının yayılmasının önlenmesine yönelik faaliyetler kapsamında; inceleme, izleme, raporlama, analiz ve kontrol fonksiyonları yerine getirilmektedir. Ayrıca personelimizin; uyum kültürümüzü benimsemesi, global standartlarda bir uyum kültürünü iş ve işlemlerinde tesis etmesi amacıyla suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesi konularında yüz yüze ve uzaktan eğitimler almaları sağlanmaktadır.

Ziraat Finans Grubunun bir parçası olarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında faaliyet gösteren birimler, faaliyetlerini yerel ve uluslararası düzenlemeler dikkate alınarak oluşturulan politika ve prosedürler doğrultusunda; Banka’nın ürün ve hizmetlerini suç gelirlerinin aklanması ve terörizmin finansmanı konularında herhangi bir operasyonel ve itibari riske maruz bırakmayacak şekilde yerel ve uluslararası düzenlemelere uygun şekilde yürütmektedir. Yurt dışı şubelerimizin uyum faaliyetlerine ilişkin yürütülen eşgüdümlü strateji çerçevesinde düzenli bilgi paylaşımı yapılmaktadır. Bu kapsamda yurt dışı şubelerimizde Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün/Kitle İmha Silahlarının Yayılmasının Finansmanının Önlenmesi mevzuatlarına uyum gözetilmektedir.

Banka tarafından takip edilen yaptırım programlarında yer verilen kişi ve kuruluşlar ile iş ilişkisine girilmesinin, yaptırıma konu faaliyetlere yönelik herhangi bir hizmet sunulmasının ve yaptırımları ihlâl eden herhangi bir bankacılık hizmetine aracılık edilmesinin önüne geçilmesine ilişkin yaptırım riskini önleyici nitelikte kontroller geliştirilmektedir.

Uyum Sisteminin işleyişi ile ilgili tüm bu faaliyetler neticesinde ortaya çıkan tespitler Bankamız ilgili iş birimleri ve Üst Yönetim ile dönemsel olarak paylaşılmaktadır.

Risk Yönetimi Sisteminin İşleyişi

Ziraat Katılım Bankası’nın Risk Yönetimi Sisteminin temel amacı; gelecekteki nakit akımlarının içereceği risk getiri yapısını, buna bağlı olarak faaliyetlerin niteliğini ve düzeyini izlemeye, kontrol altında tutmaya ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik belirlenen politikalar ve limitler aracılığıyla maruz kalınan risklerin tanımlanmasını, ölçülmesini, izlenmesini ve kontrol edilmesini sağlamaktır.

Ziraat Katılım Bankası’nın Risk Yönetimi Faaliyetleri, Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmelik ve diğer ilgili düzenlemeler ile BDDK İyi Uygulama Rehberlerine göre Banka bütününde risk kültürünün yerleştirilmesi, sistem ve insan kaynağının sürekli olarak iyileştirilmesi suretiyle, risk yönetimi fonksiyonunun iyi uygulamalara yaklaştırılması hedeflenerek yürütülmektedir. Risk Yönetimi Sistemi çerçevesinde yürütülen faaliyetler; kredi riski, piyasa riski, operasyonel risk, bilanço riskleri (bankacılık hesaplarından kaynaklanan faiz oranı riski, net istikrarlı fonlama oranı riski ve likidite riski) ve model-süreç validasyonu temel başlıklarını kapsamaktadır.

Risk Yönetimi Faaliyetlerindeki temel yaklaşım; Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre Banka bütününde risk kültürünün yerleştirilmesi hem sistem hem de insan kaynağının sürekli olarak iyileştirilmesi suretiyle risk yönetimi fonksiyonunun en iyi uygulamalarla gerçekleştirilmesidir.

Risk yönetimi sistemi çerçevesinde yürütülen faaliyetlerin, her bir risk türünün ilişkili olduğu faaliyet koluna dâhil olan birimlerin katkıları ile eşgüdüm halinde yürütülmesine özen gösterilmektedir.

Risk yönetimi faaliyetleri; kredi riski, piyasa riski, operasyonel risk, likidite riski ve diğer riskler temel başlıklarını kapsamakta olup, nihai hedef en iyi uygulamalara uyum sağlanmasıdır.

Kredi Riski Yönetimi Faaliyetleri çerçevesinde, Basel III ile uyumlu Standart Yaklaşım yöntemi kullanılarak kredi riskinin tanımlanması, ölçümü, izlenmesi ve raporlanmasına yönelik çalışmalar yürütülmektedir. Bu bağlamda, 1 Temmuz 2012 tarihi itibarıyla yasal olarak başlamış olan kredi riskine esas tutar hesaplaması solo ve konsolide bazda aylık olarak BDDK’ya raporlanmaktadır. Kredi riski kapsamında ele alınan karşı taraf kredi riskinin ölçümü de Standart Yaklaşım (SA-CCR) yöntemi kullanılarak yapılmaktadır. Kredi riskine ilişkin senaryo analizleri ile stres testleri sonuçları yapılarak üst yönetime raporlanmaktadır. Ayrıca Basel III düzenlemelerine ve BDDK tarafından Basel kapsamında revize edilen yönetmeliklere uyum çalışmaları yürütülmektedir.

Operasyonel Risk Yönetimi Faaliyetleri; operasyonel risklerin tanımlanması, sınıflandırılması, ölçülmesi ve analiz edilmesidir. Söz konusu faaliyetler, Basel kurallarına uyum sağlanması amacıyla BDDK tarafından 28 Haziran 2012 tarihinde yayımlanan düzenlemeler doğrultusunda hazırlanan Banka’nın “Operasyonel Risk Yönetimi Yönetmeliği” kapsamında yürütülmektedir. Operasyonel Riske Esas Tutar, Bankaların Sermaye Yeterliliğinin Ölçülmesine ve Değerlendirilmesine ilişkin Yönetmelik uyarınca Temel Gösterge Yöntemi kullanılarak hesaplanmaktadır.

Banka ile bütünleşik ve muhasebe sistemi ile uyumlu, Basel Bankacılık Gözetim ve Denetim Komitesi’nin kayıp olay türü ve faaliyet kollarını kapsayan bir sınıflandırma doğrultusunda tesis edilen, yurt dışı-yurt içi şube ve iştiraklerden elde edilen verileri kapsayan operasyonel risk kayıp veri tabanı ile Banka’nın operasyonel risk görünümü etkin yöntemlerle izlenmektedir.

Operasyonel risklerin yönetilmesi amacıyla belirlenen Yönetim Kurulu onaylı operasyonel risk limitlerine uyum periyodik olarak takip edilmektedir. Bilgi teknolojilerinden kaynaklanan riskler ve alınan aksiyonlar ayrıca izlenmektedir. Destek hizmeti alınan kuruluşlar için BDDK’nın yürürlükteki düzenlemeleri çerçevesinde risklilik değerlendirmeleri yapılmaktadır.

Operasyonel risk kapsamında itibar riskine ilişkin Bankamız Kurumsal İletişim Bölüm Başkanlığından alınan medya analiz raporları incelenmektedir.

Piyasa ve likidite riskleri yönetimi faaliyetleri kapsamında; Piyasa Riski, Likidite Riski ve Bankacılık Hesaplarından Kaynaklanan Kâr Payı Oranı Riskine ilişkin ölçme, analiz, limitleme, raporlama ve izleme faaliyetleri yürütülmekte olup yapılan analizler stres testi ile desteklenmektedir. Konsolide ve konsolide olmayan Likidite Karşılama Oranı ile konsolide olmayan Bankacılık Hesaplarından Kaynaklanan Kâr Payı Oranı Riski Rasyosu periyodik olarak BDDK’ya raporlanmaktadır. Bahse konu risklerin yönetilmesi amacıyla belirlenen Yönetim Kurulu onaylı piyasa ve likidite risk limitlerine uyum periyodik olarak takip edilmektedir. Piyasa riski kapsamında kur riskine ilişkin içsel modellerle Riske Maruz Değer hesaplanmakta ve bu modeller için geriye yönelik test analizleri gerçekleştirilmektedir.

Risk Yönetimi Bölüm Başkanlığı, Bankada devam eden kredi derecelendirme modellerinin oluşturulması ve geliştirilmesi sürecinde yer alarak içsel derecelendirme sisteminin modelleme ve validasyon faaliyetleri için altyapı çalışmalarına devam etmektedir. Ayrıca Bankamızda TFRS-9 Beklenen Kredi Zararı hesaplamaları Başkanlığımız tarafından yürütülmekte olup hesaplamalarda kullanılan Temerrüt Olasılığı, Temerrüt Halinde Kayıp, Temerrüt Tutarı modellerinin geliştirilmesi, takibi ve validasyonu çalışmaları yapılmaktadır. TFRS-9 Beklenen Kredi Zararı modelinin performansının değerlendirilmesi ve gerekli durumlarda kalibrasyonların yapılabilmesi amacı ile validasyon çalışmalarını da yürütmektedir.

Banka içi periyodik raporlara konu edilen stres testi analizlerinin yanı sıra yılsonları itibarıyla BDDK’ya gönderilmek üzere Stres Testi ve İSEDES Raporları hazırlanmakta ve BDDK’nın verdiği senaryo setleri haricinde baz, olumsuz, aşırı olumsuz senaryolarda takip eden üç yıl için sermaye ve likidite yeterlilik düzeyi analiz edilmektedir.

Risk Yönetimi Faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen analizlerin sonuçları ve risk göstergeleri yıllık olarak Yönetim Kurulu’na, üç aylık periyotlarda Denetim Komitesi’ne, haftalık ve günlük periyotlarda icracı birimlere raporlanmaktadır.

İç sistemler personelinin kişisel ve mesleki gelişimlerinin artırılması amacıyla dâhili ve harici eğitim, konferans ve seminerlere katılımı sağlanarak uygulamaya yönelik bilgi seviyeleri devamlı olarak geliştirilmektedir.