2023 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU FAALİYET RAPORU PERFORMANS GÖSTERGELERİ GRI İÇERİK ENDEKSİ SASB ENDEKSİ
PAYDAŞ İLETİŞİMİ

Büyük bölümü hizmet döngüsü kapsamında yaşanan paydaş iletişimi, Ziraat Katılım’ın talep ve beklentileri doğru anlaması ve değerlendirmesi adına önemli bir platform sunmaktadır.

Müşteriler, Ziraat Katılım iş döngüsünün merkezinde yer almakta, en önemli paydaş gruplarından birini oluşturmaktadır. Banka, müşterilerinin talep ve geri bildirimlerini değerlendirerek, müşteri deneyimini ve müşterilerine sunduğu değer önerisini geliştirmekte ve iyileştirmektedir. Banka’nın müşterileri ile olan etkileşimli iletişimi hakkında ayrıntılı bilgilere Finansal Varlığımız, Entelektüel Varlığımız, Üretilmiş Varlığımız bölümlerinden ulaşılabilir.

Çalışanları, Ziraat Katılım’ın sürdürülebilirliğinin temel taşını oluşturan en önemli varlıktır. Banka, çalışanlarının beklentilerine yanıt vermek ve geleceğin iş dünyasına hazırlanmak için çalışma modelini, çalışan eğitim ve gelişim programlarını ve çalışanlarına sunduğu yan hakları düzenli olarak geliştirmektedir. Banka’nın çalışanlarıyla olan etkileşimli iletişimi ile ilgili ayrıntılı bilgilere İnsan Varlığımız bölümünden ulaşılabilir.

 

Paydaş Grubu

İletişim Sıklığı

İletişim Kanalları

İç Paydaşlar

Hissedarlar

Genel Kurul

Gerekli durumlarda

Yıllık olağan genel kurul toplantıları

 

Ziraat Katılım tarafından gerçekleştirilen kamuoyunu aydınlatmaya yönelik çalışmalar (Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamalar, sunumlar vb.)

 

Yıllık ve çeyrek dönem faaliyet raporları ve diğer sunumlar

Yönetim Kurulu

İş döngüsü kapsamında

Gerekli durumlarda

Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu ve diğer ilgili mevzuat uyarınca sayısı ve sıklığı belirlenmiş Yönetim Kurulu toplantıları

Çalışanlar

İş döngüsü kapsamında

Günlük

İstihdam süreci, çalışanlara yönelik eğitim ve gelişim programları, performans değerlendirme süreçleri, iç iletişim çalışmaları, yönetici görüşme ve bilgilendirme toplantıları, dönemsel strateji ve hedef toplantıları, çalışan anketleri

Dış Paydaşlar

Müşteriler

Hizmet döngüsü kapsamında

7/24

Ziraat Katılım şubeleri, alternatif dağıtım kanalları (ATM, internet bankacılığı, mobil bankacılık, çağrı merkezi), müşteri ilişkileri temsilcileri, müşteri ziyaretleri

Tedarikçiler

İş döngüsü kapsamında Günlük

Banka dışından tedariği sağlanan hizmet ve ürünlerin satın alım ve lojistik süreci

Düzenleyici kurumlar

İş döngüsü kapsamında

Gerekli durumlarda

Mevzuat gereğince yapılan raporlamalar, yazışmalar ve ilgili toplantılar

Ulusal ve uluslararası bankalar ve finans kuruluşları

İş döngüsü kapsamında Günlük

Muhabir bankacılık çalışmaları

İş birliği içinde çalışılan finans kuruluşları ile yapılan toplantı ve görüşmeler

Kredi derecelendirme kuruluşları

İş döngüsü kapsamında Gerekli durumlarda

Toplantı, raporlama, sunum ve yazışmalar

Sektörel birlik ve organizasyonlar

İş döngüsü kapsamında Gerekli durumlarda

Toplantı, sunum ve günlük iletişim çalışmaları

Medya

İş döngüsü kapsamında Gerekli durumlarda

Kamuoyunun şeffaf ve hızlı bir yaklaşımla aydınlatılmasına yönelik çalışmalar (basın toplantıları, basın bültenleri, röportajlar, ulaşan soruların yanıtlanması vb.)

Reklam ve tanıtım çalışmaları

Toplum

Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında

Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve bağış faaliyetleri

Paydaşlarla 7/24 iletişim olanağı

Ziraat Katılım paydaşlarının sürdürülebilirlik konusundaki görüş ve önerilerine önem vermektedir.

Ziraat Katılım’ın paydaşları, kurumsal web sitesinin sürdürülebilirlik sekmesinde yer alan iletişim formunu kullanarak Banka’nın sürdürülebilirlik çalışmalarına ve performansına dair önerilerini ve düşüncelerini paylaşabilmektedir.